וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל קאעדה - איום הטרור הגדול על ארה"ב"

30.4.2008 / 20:50

שבע שנים אחרי התקפת הטרור ב-11 בספטמבר, קובע דו"ח משרד החוץ האמריקאי: "אל קאעדה מבקש ליצור נשק להשמדה המונית"

כמעט שבע שנים אחרי ה-11 בספטמבר, אל קאעדה נותר איום הטרור הגדול ביותר על ארצות הברית ובעלות בריתה. כך טען היום (רביעי) משרד החוץ האמריקאי בדו"ח השנתי שלו. המחקר הכולל של מגמות הטרור והתקריות השונות בעולם ב-2007, ציין כי אל קאעדה השתמש בשטחי שבטים בפקיסטן על מנת לשקם את יכולת הפעולה שלו, להחליף לוחמים הרוגים או שבויים בלוחמים חדשים ולבנות מחדש את הנהגת הארגון.

"אל קאעדה מפיק תועלת מטרור, כמו גם מחתרנות, תעמולה ולוחמה ישירה. הוא מבקש ליצור נשק להשמדה המונית במטרה לגרום לנזק הגדול ביותר למי שיעמוד בדרכו, לרבות מוסלמים ו/או אוכלוסייה מבוגרת, נשים וילדים", נכתב בדו"ח.

מנתוני המרכז האמריקאי ללוחמה בטרור עולה כי מספר התקפות הטרור ברחבי העולם בשנה שעברה ירד מעט ל-14,499 מ-14,570 ב-2006. 72,066 בני אדם נהרגו, נפצעו או נחטפו ב-2007, לעומת 75,211 בשנה הקודמת.

בשתי זירות המלחמה של ארצות הברית, עירק ואפגניסטן, מציין הדו"ח מגמה הפוכה במספר תקריות הטרור. בעירק, נרשמה ירידה – 6,212 התקפות ב-2007 לעומת 6,628 ב-2006. לעומת זאת, באפגניסטן עלה מספר התקפות הטרור בשנה שעברה ל-1,127 מ-969 בשנה שעברה.

מהדו"ח עלה גם כי באפגניסטן נרשמה התקדמות בלחימה בקיצוניים, אך "ההתקוממות בהובלת הטליבן נותרה חזקה ועמידה במזרח ובדרום המדינה", עם יכולת בלתי נחלשת לגייס חיילים מהאזורים הכפריים אותם מאכלס המיעוט האתני של הפשתונים.

הרשימה של המדינות התומכות בטרור, הכוללת את קובה, אירן, צפון קוריאה, סודן וסוריה, נותרה ללא שינוי. זאת למרות המאמצים להסיר את צפון קוריאה מהרשימה השחורה בעזרת המשא ומתן להפסקת תוכנית הגרעין שלה. הדו"ח מציין כי סודן נקטה בצעדים משמעותיים על מנת לשתף פעולה בלוחמה העולמית נגד הטרור, אך קובה, אירן וסוריה לא הוקיעו את הטרור או נלחמו בארגוני טרור. "אירן וסוריה מספקות מקום מבטחים לטרוריסטים באופן קבוע, כמו גם משאבים והדרכה", נאמר בדו"ח בן 312 העמודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully