וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מחאות באתר אולימפיאדת החורף 2014

24.4.2008 / 10:23

עימותים קשים פרצו בין המשטרה לתושבי עיירת הנופש הרוסית, המוחים על כוונת השלטונות להרוס את בתיהם לקראת האולימפיאדה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לא רק אולימפיאדת בייג'ין מעוררת מחאה. המשטרה הרוסית התעמתה אתמול (רביעי) עם תושבים שמחו נגד התוכניות להרוס את בתיהם על מנת לפנות דרך לבנייתו של אתר אולימפיאדת החורף ב-2014. העימותים התרחשו במהלך ביקור של מפקחים בינלאומיים בעיירת הנופש סוצ'י (בו מחזיק נשיא רוסיה היוצא פוטין בית קיט), שלחופי הים השחור.

לדברי התושבים, המשטרה היכתה כמה מהמפגינים ועצרה אחרים בבית קברות הסמוך לאתר האולימפיאדה המתוכנן, לאחר שאלו החלו להניף שלטי מחאה על מנת ללכוד את תשומת הלב של מפקחי הוועד האולימפי הבינלאומי.

רוסיה משקיעה 12 מיליארד דולר לפחות כדי להכין את סוצ'י והכפרים ההרריים הסובבים אותה לקראת המשחקים האולימפיים. אך מקומיים מעוניינים להפנות את תשומת הלב הבינלאומית לעובדה שבתיהם עומדים בפני הריסה.

"הכפר הוקף ב-200 שוטרים. הם לא נתנו לאיש להיכנס או לצאת. השוטרים הגיעו לבית הקברות והחלו להכות אנשים", אמר אנדריי קורוטון, תושב מקומי. "שוטר תפס את אשתי ההרה בבטנה וזרק אותה לארץ", הוסיף. לדבריו, המשטרה החנתה משאיות במיוחד כדי להסתיר את המהומות בבית הקברות מעיני מפקחי הוועד האולימפי. "זעקנו לעזרה והיינו בטוחים שהם שמעו", אמר קורוטון.

משטרת סוצ'י הכחישה שהיכתה את המפגינים ואמרה כי ניסתה בסך הכל למנוע מקבוצה של 100 תושבים מלהפריע לביקור. גורמים בוועד האולימפי הרוסי אמרו שרק מספר מועט ש לבתים יהרסו ותושביהם יפוצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully