וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חמאס מונה 20 אלף חמושים

לפי "המרכז למודיעין ולטרור", הארגון הבריח לרצועה 80 טון חומר נפץ מאז עלה לשלטון, והוא מאיץ את תהליכי התעצמותו

ממחקר חדש שמפרסם היום (חמישי) "המרכז למודיעין ולטרור", המקושר לממסד הביטחוני ומקבל מידע מהשב"כ, עולה כי לחמאס משתייכים כ-20 אלף חמושים. מתוכם כעשרת אלפים משתייכים לזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, חמשת אלפים נוספים משרתים במנגנוני הביטחון, והיתר משתייכים לארגונים קטנים המקיימים שיתוף פעולה הדוק עם חמאס.

מאז השתלטות חמאס על הרצועה ועד 2008 הבריח הארגון לרצועה לפחות שמונים טונות חומרי נפץ. אירן וסוריה מעניקות לחמאס סיוע באמצעי לחימה באופן ישיר או באמצעות חיזבאללה. חמאס גם רוכש אמצעי לחימה מסוחרי נשק. הנשק מוברח לסיני ומשם עושה דרכו לרצועת עזה דרך תשתית המנהרות הענפה. חומרי גלם, כגון חומרים כימיים וחלקי מתכת, המשמשים את חמאס לצורך ייצור עצמי של אמצעי לחימה, מוברחים לרצועה מישראל וממצרים. אירן וסוריה גם מסייעות לחמאס באימונים ובמידע.

חמאס שואב השראה מהדגם הלבנוני של חיזבאללה. הוא שואף לשמר את יכולת ירי הרקטות לעבר ישראל גם במקרה של כניסת צה"ל לרצועה. ברשות חמאס מאות רקטות קסאם מייצור עצמי בעלות טווח בינוני (9-13 ק"מ) ולפחות עשרות רקטות מדגם גראד בעלות טווח של 20.4 ק"מ. ייתכן שבידו גם רקטות בעלות טווח ארוך יותר.

"הבשלה בסיסית"

על פי הדו"ח, חמאס האיץ את התעצמותו הצבאית מאז ההתנתקות ובמיוחד בשנה האחרונה. זאת בשל "תחושת המצור" שבה נתון הארגון הסובל מבידוד מדיני, מצור כלכלי, פעילות צה"ל ומאבק פוליטי ותעמולתי בלתי פוסק מצד הפתח. להערכת מחברי הדו"ח, "תהליך ההתעצמות נמצא עדיין בעיצומו ויישומו המלא יארך מספר שנים". אולם הם מציינים כי ניכרת "הבשלה בסיסית" בבניית הכוח הצבאי, שבאה לידי ביטוי ב"יכולות משופרות לביצוע פיגועי טרור "איכותיים" כגון חדירות לישראל לביצוע חטיפות והרג, ובשיפור הירי נגד טנקים. תהליך ההתעצמות מובל על ידי מפקדת הארגון בסוריה.

תפיסת ההגנה של הארגון מכירה בעליונותו הצבאית של צה"ל אך גם בכך ש"שהייה ממושכת של צה"ל ברצועת עזה עשויה להקנות לחמאס יתרונות בלחמה נגדו על ידי ניהול מלחמת התשה בדפוס של לחימת גרילה שתביא לצה"ל לאבד את עליונותו, לסבול מנפגעים רבים ולפגוע, הגם שבאופן לא מכוון, באזרחים פלסטינים באופן שיביא להיווצרות לחצים פנים-ישראליים ערביים ובינלאומיים לנסיגת צה"ל מהרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully