וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר לשוטר שקיבל שוחד מ"ארגון פשע"

נתיב נחמני

25.3.2008 / 11:37

משה סלומונוביץ' הורשע בקבלת שוחד מאבי רוחן ואנשיו, בתמורה למידע על פשיטות המשטרה על בתי ההימורים שלו

משה סלומונוביץ', שוטר מרעננה שהורשע בקבלת שוחד מ"ארגון הפשיעה" של אבי רוחן תמורת מידע על פשיטות משטרה עתידיות על בתי ההימורים שלו, יישב שנה במאסר. כך גזר היום (שלישי) בית משפט השלום בכפר סבא.

פחות משבוע לאחר שהתקבלה עסקת הטיעון של "חבורת אבי רוחן" בבית המשפט המחוזי בתל אביב, עמד גם שותפם לפשע בפני שופט. רוחן ואנשיו הורשעו על פי הודאתם בארגון טיסות מהמרים לחו"ל והפעלת בתי קזינו בארץ, רמיית המהמרים בהם וסחיטתם.

מכתב האישום נגד סלומונוביץ' עולה כי ב-2006 הוא טס יחד עם אשתו לבולגריה במסגרת קבוצת מהמרים אותה ארגנו אנשיו של רוחן. כשחזר מהטיול הציע לו דוד חקק, מארגן הקבוצה שגם מימן עבורו את הטיסה והשהות, לעבוד בשביל הארגון ולספק להם הגנה מפני פשיטות המשטרה. סלומונוביץ' הסכים וקיבל 500 דולר והבטחה להסדר תשלומים עתידי נוסף. אך השוטר לא הצליח לבצע את שהבטיח והמשטרה פשטה על אחד מבתי ההימורים שהיה ברשות חבורת רוחן ברעננה וסגרה אותו.

לאחר מכן נעצר חקק עצמו, הפך לעד מדינה והפליל את אבי רוחן, 14 מאנשיו, ואת השוטר סלומונוביץ'. בבית המשפט הסביר סלומונוביץ' את מעשיו בכך שהתמכר להימורים ולכן היה זקוק לכסף, ואף הביע רצון לטפל בבעיה. אך שופט השלום חנוך פדר לא קיבל את דבריו והתרשם כי מדובר בהתחייבות שאין מאחוריה ממש. "העבירה בה הורשע הנאשם היא בין החמורות ביותר שאפשר להרשיע בהן אדם במעמדו של שוטר – עובד ציבור – המנצל את מעמדו", כתב השופט בגזר הדין.

על פי גזר הדין, "עבירת השוחד גורמת להשחתת מידות ולאיבוד אמון הציבור בשולחיו ומכאן ההכרח להטיל עונשים החורגים מהנורמות הרצויות". למרות זאת, גזר עליו השופט שנת מאסר בפועל אחת בלבד, שנה נוספת על תנאי וקנס כספי של עשרת אלפים שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully