וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלילות הילרי פון מינכהאוזן

שי אילן

24.3.2008 / 20:27

המועמדת הדמוקרטית סיפרה שבשנת 96', כשביקרה בבוסניה, נורתה עליה אש צלפים. מבדיקה מעמיקה עולה שיש בקיעים בסיפור הגבורה

הילרי קלינטון בנתה את הקמפיין שלה מול ברק אובמה על היותה מנוסה יותר, בזכות התקופה בה בילתה בבית הלבן כגברת הראשונה. בשבוע שעבר בנאום בחירות באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון היא העלתה זכרונות מנסיעתה לבוסניה בשנת 1996. "אני זוכרת שנחתנו תחת אש צלפים. היה אמור להיות טקס בשדה התעופה, אבל במקום זה רצנו בראשים מורכנים לכלי הרכב שהסיעו אותנו לבסיס", סיפרה קלינטון. לדבריה, היא נשלחה לבוסניה במקום בעלה, משום שהמצב שם היה מסוכן מכדי שהנשיא יוכל להגיע לשם.

מייקל דובס, הכתב הפוליטי של ה"וושינגטון פוסט" מטיל ספק בנכונותו של הסיפור. ראשית, הוא מספר, הוא עצמו היה בבוסניה אחרי הסכם השלום שנחתם ב-95', ולדבריו, הסיכון הביטחוני היה מזערי. שנית, ביל קלינטון ביקר בבוסניה חודשיים לפני כן, כך שלא יכול להיות שהמצב היה "מסוכן מדי בשבילו". מלבד זאת, אם היו יורים על מטוסה של הילרי קלינטון, היינו יודעים על כך מזמן, וזה לא היה מתגלה במקרה במהלך מסע בחירות.

מטוסה של קלינטון נחת בשדה התעופה הצבאי "טוזלה", בסיס שמור ומוגן של חיל האוויר האמריקאי. לדברי מי שביקר שם, היה זה "אחד המקומות הבטוחים ביותר בבוסניה". מאות כתבים סיקרו את ביקורה של קלינטון בבוסניה. באף אחד מהדיווחים לא הופיעה מילה על סיכון ביטחוני שנשקף לגברת הראשונה.

הדבר המפחיד ביותר: מציאת מקום לאכול

מה שכן נחשף בדיווחים היא תמונה שונה לחלוטין. קלינטון התקבלה בשדה התעופה הצבאי על ידי בכירים אמריקאים ובוסנים. נערה בת שמונה קראה לכבודה שיר המהלל את השלום. האירוע תועד בתמונות של סוכנויות הידיעות. רשת הטלוויזיה CBS תיעדה את הביקור, בו נראות הילרי קלינטון ובתה צ'לסי מתקבלות בטקס נינוח בשדה התעופה. יחד איתה נסעו גם הקומיקאי סינבד והזמרת שריל קראו. סינבד העיר על הנסיעה, שהדבר המפחיד ביותר בה היה להחליט היכן לאכול.

הגנרל וויליאם נאש, שהיה בין מקבלי פניה של קלינטון אמר ל"וושינגטון פוסט" שלא הייתה אש צלפים. עם זאת, היו התרעות לא ספציפיות בדבר משאית תופת שהייתה באזור. כמו כן, היה חשש שעוקבים אחרי המסרים הנוגעים לביקורה של קלינטון. לדבריו, ההתרעות טופלו בשני המקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully