וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס: "על המשטרה להחזיר לעצמה ההרתעה"

פנחס וולף

19.3.2008 / 11:44

יו"ר ועדת הפנים סיכם את הישיבה בנושא ארועי "מרכז הרב": "פרץ האלימות בג'בל מוכבר הוא תוצאה ישירה של הסתה וגזענות"

(צילום: נטע גרנות ורויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

"על הציבור הדתי לעשות חשבון נפש ולטפל במתפרעים שעשו את דרכם לג'בל מוכבר, ועל משטרת ירושלים לעשות בדק בית יסודי ולהחזיר לעצמה את כוח ההרתעה". כך אמר היום (רביעי) יושב ראש ועדת הפנים ח"כ אופיר פינס. בדיון השתתפו מפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו, שסקר את תחקיר ארועי ישיבת "מרכז הרב", כמו גם מוכתר הכפר ג'בל מוכבר, אברהים אבו דהים. "פרץ האלימות שהיה בהפגנה הוא תוצאה ישירה של הסתה וגזענות, אנשים לוקחים את המילים והפוכים אותן למעשים, וזה חוזר פעם אחר פעם", אמר פינס.

פרנקו סיפר, כי במהלך כל סוף השבוע עשתה משטרת ירושלים הכנות לסיכול ומניעת האפשרות לפגיעה בבית המחבל. המשטרה סגרה את כל מבואות הכפר, והעמידה אבטחה סמוך לבית המחבל. מספר המפגינים לא היה גבוה כמצופה, אך למרות זאת למקום הגיעו 350 שוטרים.

לדברי פרנקו, 30 בני נוער הלכו דרך הוואדי לשייח' פארוק, שם החלו ביידוי אבנים לעבר בתים ומכוניות. כוח משטרה חצץ בין המפגינים לתושבים וביצע 22 מעצרים. ברשות אחד מהמפגינים נמצא סכין.

"האם המוכתר חבר חמאס?"

מוכתר ג'בל מוכבר נשא גם הוא דברים בערבית, והטיל את האחריות לארועים על משטרת ישראל, "על כל הפעולות הלא כשרות שנעשו. אנו מבקשים מהח"כים לראות בעצמם אחראים להשגת השלום בעיר הזאת". המוכתר אמר כי הוא מתנגד לענישה קולקטיבית ולהריסת הבית, מאחר והמחבל אחראי למעשיו. הוא הוסיף שהוא "דוחה את האלימות באשר היא משני הצדדים". לדבריו, "על משרד הפנים וגורמי הביטחון להבטיח את ביטחוננו האישי, ולמנוע מכל גורם להתנכל לילדים שלנו".

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) פנה למוכתר בקריאת ביניים, ואמר: "אני ממפלגת המפד"ל, אני רוצה לדעת האם המוכתר ממפלגת חמאס". בתגובה השיב לו אברהים צרצור (רע"מ-תע"ל), כי זו שאלה לא לגיטימית. אורלב הוסיף, כי הדרך בה נהגו הפורעים היא מגונה ולא ראויה, אך "יש רשויות שמופקדות על הסדר הציבורי, והמשטרה נכשלה על אף שהזירה היתה ידועה". לדבריו, המוכתר היה צריך לפתוח את דבריו בגינוי הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully