וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: מותר לנכה להחנות בחניית נכה אחר

קובי מנדל

11.3.2008 / 17:44

השופט קיבל את ערעורו של נכה שנדרש לשלם קנס על שחנה בחנייה השמורה לנכה אחר. "הוא חנה לזמן קצר ולא יצר סיכון"

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום בפסק דין תקדימי כי חנייה שהוקצתה לנכה מסוים, אינה שוללת מנכה אחר את הזכות לעשות בה שימוש, כל עוד הוא אינו פוגע בזכותו של הנכה האחר, והדבר נעשה לזמן קצר. בכך ביטל בית המשפט החלטה של בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה שהורה לנכה שחנה במקום המיועד לרכב של נכה אחר לשלם על כך קנס.

השופט רון שפירא ציין כי ראש העיר היה מוסמך לקבוע על פי הוראות חוק העזר את מקום החניה במקרה דנן כחניה ייעודית לנכה ספציפי, אך אל לשכוח כי תכלית חוק חניה לנכים הנה להקל על נכים, ללא אבחנה בין בעלי תגי נכות שונים, ולאפשר להם נגישות, ניידות וגישה נוחה מטעמים ושיקולים של התחשבות בצורכיהם המיוחדים.

השופט קבע כי במקרה זה עוסקים בזכויותיו של נכה אחד המתנגשות עם זכויותיו של נכה ספציפי אחר. לדבריו, במקרה בו שני אנשים נכים, כשבבעלות אחד מהם תג חניה לרכב ספציפי, מגיעים באותה העת לאותו מקום חניה, הרי שלנכה הספציפי שמקום החניה הוקצה עבורו יש עדיפות.

אך במקרה הנדון חנה המערער, שהינו נכה בעל תג חניה לנכים, במקום חניה שמסומן כמיועד לנכה ספציפי לזמן קצר ביותר ולצורך כניסה לחנות מסוימת, ללא שהפריע לבעל החניה. הוא חנה במקום בו לא יצר סיכון לעוברי אורח, ולא מנע מעבר חופשי לעגלות ילדים או נכים. מכאן, נקבע,יש להתחשב בנסיבות מסוימות ומיוחדות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully