וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי אהוד אשרי הלך לעולמו

ענת קם

3.3.2008 / 21:53

העיתונאי ומבקר הטלוויזיה של "הארץ" נפטר ממחלה קשה והוא בן 57. דיוויד לנדאו: "ההתנהלות של אשרי היתה גבורה עיתונאית"

העיתונאי ומבקר הטלוויזיה אהוד אשרי נפטר הערב (שני) ממחלה קשה והוא בן 57. אשרי מילא תפקידים שונים לאורך השנים בתקשורת הישראלית, היה עורך חדשות בקול ישראל, ,עורך השבועון הירושלמי "כל העיר", עורך המוסף של העיתון חדשות, ובהארץ היה עורך המוסף, מבקר תקשורת ובתפקידו האחרון מבקר הטלוויזיה של העיתון. אשרי פירסם חמישה ספרים בהוצאת כתר, בהם "זה ייגמר בבכי", "בילי בלום אוהבת ככה" ו"לראות בחושך" , שזכו להצלחה רבה.

עורך עיתון הארץ, דיוויד לנדאו, אמר הערב: "אם יש מושג של גבורה עיתונאית זו ההתנהלות של אודי בשנה האחרונה. הכתיבה שלו לא הסגירה את סערת הנפש שהוא עבר, עד השבועות האחרונים ובכלל הוא כתב טורים ומאמרים שלא נפלו במאומה מהטורים בכל הקריירה שלו ומי שלא ידע לא יכול היה לחוש שמשהו עובר עליו. לא יכולתי להאמין לתעצומות הנפש שהאדם הזה גילה, הוא היה מעורה לגמרי בכל רמה ובכל נימי נפשו באקטואליה ולא איבד קשר לרגע אחד. הוא מצא את הכוחות להמשיך לתפקד".

ירון טן-ברינק, מבקר הטלוויזיה של "ידיעות אחרונות" אמר: "מאוד עצוב, זו אבידה ענקית, הוא היה כותב מדהים ומבקר טלוויזיה מצוין, הוא יחסר מאוד. בתור מתחרה שלו אני מתגעגע אליו כמבקר טלוויזיה כבר הרבה זמן וזה עצוב מאוד."

רונית וייס-ברקוביץ, עורכת ראשית בהוצאת "כתר", אמרה הערב: "קשה לדבר על אודי במושגים של היה. משפט שקראתי פעם באחת מהביקורות החכמות שלו: 'מותו של אדם לא מחייב לפדר אותו בשבחים מתקתקים', זה משהו שאנחנו נוטים לעשות כשאדם מת". לדבריה, "אני זכיתי לעבוד עם אודי בעיתון 'חדשות', הוא ערך את המוסף ואני הייתי עיתונאית. הוא היה מבקר טלוויזיה שנון, עיתונאי בחסד וסופר אצלנו בכתר. כשמסתכלים על הספרים שלו רואים עיסוק של כותב מחונן בתחום שהוא היטיב לתאר מבפנים". היא הוסיפה כי אשרי "היה איש אשכולות, ידע לכתוב וידע לערוך את הכותבים שלו. הוא נאבק במחלה חודשים ארוכים וכולנו החזקנו לו אצבעות. זה רגע עצוב, הוא היה מורה עבורי וחבר, איש יקר ואבידה גדולה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully