וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "להטיל סנקציות חדשות על אירן"

25.2.2008 / 7:56

במהלך ביקורו ביפן הגיב רה"מ לדו"ח הסוכנות לאנרגיה אטומית, ואמר כי "אם ישראל היתה מחברת את הדו"ח הוא היה חריף בהרבה"

ראש הממשלה אהוד אולמרט קרא היום (שני) להטיל סנקציות חדשות על אירן. זאת,בתגובה לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה האטומית של האו"ם (סבא"א), שקבע כי אירן לא סיפקה תשובות מספקות בקשר לפיתוח תוכנית הגרעין שלה ומטרותיה.

אולמרט אמר את הדברים בטוקיו במסגרת ביקורו הראשון ביפן כראש ממשלה. אולמרט צפוי להיפגש עם קונדוליסה רייס, שרת החוץ האמריקאית, בטוקיו ביום חמישי. "אם אנחנו (ישראל) היינו מחברים את הדו"ח, הוא היה חריף בהרבה", אמר אולמרט. "העובדות הבסיסיות לא השתנו. קיימת תוכנית אירנית לפיתוח נשק לא קונבנציונלי. חייבים לעצור אותה", הוסיף ראש הממשלה.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פירסמה ביום שישי דו"ח בו נקבע, כי אירן אמנם יישמה מדיניות שקופה יותר לגבי תוכניות הגרעין שלה, אך לא עשתה מספיק על מנת להפיג את החששות לגבי מטרות התוכנית הגרעינית. עוד צויין בדו"ח, כי אירן לא עמדה בלוח הזמנים שהוצב לה, במהלכו היה עליה להשיב לשאלות הסוכנות בנושא. כמו כן נקבע, כי טהרן אפשרה לפקחי האו"ם גישה למתקני הגרעין שלה, אך אישרה כי הממשל האירני בוחן טכנולוגיה להעשרת אורניום במהירות גבוהה, למרות אזהרות האו"ם.

בעקבות ממצאי הדו"ח ייוועדו בוושינגטון היום דיפלומטים בכירים מבריטניה, צרפת, גרמניה, ארה"ב, סין ורוסיה, על מנת לדון בצעדים הבאים שינקטו כלפי טהרן. אירן מצידה חוזרת ומתעקשת כי מטרותיה של תוכנית הגרעין שלה הינן אזרחיות בלבד.

עוד אמר אולמרט היום כי מטרת ביקורו ביפן היא לחזק את הקשרים הפוליטיים והכלכליים בין ישראל ליפן. "יפן היא שותפת סחר חשובה שחשיבותה יכולה רק לעלות", אמר אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully