וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל אמיר אשל מונה לראש אגף התכנון

יהושע בריינר

21.2.2008 / 18:46

אשל היה מועמד לתפקיד מפקד חיל האוויר, אך ראש אגף התכנון נחושתן מונה במקומו. אשל ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים

תא"ל אמיר אשל ימונה לראש אגף התכנון הבא של צה"ל. אשל, שמכהן כיום כראש מטה חיל האוויר, צפוי להכנס לתפקידו בשבועות הקרובים והוא יחליף בתפקיד את האלוף עידו נחושתן שמונה בשבוע שעבר למפקד חיל האוויר הבא. אשל היה מועמד גם הוא לתפקיד מפקד החיל.

תא"ל אשל התגייס בשנת 77' לקורס טיס. לאחר סיום הקורס החל לשרת כטייס קרב בטייסת מטוסי F-16. במהלך שירותו שימש כמפקד טייסת F-16 ברמת דוד, ראש מחלקת מבצעים במטה חיל האוויר, מפקד בסיס חיל האוויר ברמון וכמפקד בסיס תל נוף. לאחר מכן מונה לראש להק אוויר ולראש מטה החיל.

בעת שכיהן כמפקד בסיס רמון, היה אשל מעורב במקרה של כמעט-ירי על כוחותינו. במסגרת טיסת העברה של מסוק קרב מסוג אפאצ'י מבסיסו לבסיס מחניים, ביצע אשל "צרור צילום", פעולה שנועדה להבטיח את בטיחות החימוש, זאת מבלי שיידע שמסוקו מצויד בנשק חי. מהמסוק נורה טיל אוויר קרקע, שעבר בקרבת כוח מילואים של מערך הנ"מ שהיה באימון במקום. הכוח לא נפגע. מפקד חיל האוויר דאז, האלוף איתן בן אליהו, מינה ועדת חילית לחקירת המקרה, אך קידומו של אשל לא נפגע בעקבות הארוע.

כתם נוסף שנדבק באשל היה במהלך מלחמת לבנון לאחר הפצצת מטוסי חיל האוויר בכפר כנא, אז כיהן כראש מטה החיל. אשל צוטט אז כמביע ספק בכך שישראל גרמה לאיזשהו נזק למבנים שקרסו על יושביהם, זאת על אף תקיפת ישראל. "תקיפת המבנה בכפר כנא היתה בין חצות לאחת בלילה", הסביר אשל בתדרוך עיתונאים, "לא ברור הפער בין שעת קריסתו של הבניין, שהיתה שמונה בבוקר, למועד התקיפה". דבריו של אשל עוררו סערה לאור התמונות הקשות שפירסמו הלבנונים בהן נראו גופותיהם של ההרוגים.

נראה כי אשל צפוי לעבור מסלול זהה לזה של נחושתן ולהתמנות בעתיד למפקד חיל האוויר. בפורום מטכ"ל יושבים כעת שלושה אלופים "כחולים": ראש אמ"ן, ראש אגף התכנון ומפקד חיל האוויר, כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully