וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה סופרסטאר

שי אילן וטלי גולדשטין

5.2.2008 / 17:16

אחרי אופרה וינפרי וסטיבי וונדר מצטרפים לאובמה חביב האמנים גם ג'ורג' קלוני, רוברט דה נירו ואפילו הגרייטפול דד הקשישים

לא ברור אם ברק אובמה ינצח בפריימריז במפלגה הדמוקרטית, אבל אין ספק שהוא הרוויח כמה חברים מהחוג הנוצץ בהוליווד, וגם כמה מאושיות התרבות האמריקאית. אחרי אופרה וינפרי, שהעניקה את התנופה לקמפיין של אובמה וסטיבי וונדר שהכריז לפני זמן מה שהוא תומך בו, הצטרפו אמש לחבורה המריעה גם ג'ורג' קלוני ורוברט דה נירו.

קלוני נשא דברים בעצרת בחירות בברלי הילס והתוודה שהוא תומך באובמה כבר זמן מה. הוא סבור שהפריימריז לא יוכרעו ב"סופר טיוזדיי", יום הפריימריז העיקרי שנערך היום, ושהמאבק יימשך גם לאחריהם, עד להצבעה האחרונה באוהיו.

רוברט דה נירו זכה לתשואות מצד הקהל הצעיר באיצטדיון של קבוצת הכדורסל של ניו ג'רזי, ה"נטס". הוא אמר שסוף סוף מצא מועמד שראוי להצביע לו והוא מתכוון להיענות לקריאתו לשינוי ול"השבתו של הממשל לידינו".

אובמה אסיר תודה למתים

שלושה חברי להקת ה"גרייטפול דד" הנותרים התאחדו אתמול (שני) בפעם הראשונה מזה ארבע שנים כדי להביע תמיכתם באובמה. לטענת חברי הלהקה הוותיקה, אובמה מסמל תקווה פוליטית שהיתה חסרה בארצות הברית מאז נרצח הנשיא קנדי לפני 40 שנה. "כל כמה דורות מגיע אדם כדוגמת אובמה וקנדי", אמר מיקי הארט, מתופף הלהקה. "אלו זמנים נואשים ואנו אנשים נואשים".

ה"גרייטפול דד", שנודעה בעיקר בשל מעריציה הנאמנים המכונים "Deadhead", התפרקה ב-1995 לאחר מותו של הסולן והגיטריסט ג'רי גרסייה. מאז התאחדה הלהקה לעיתים נדירות, כשהפעם האחרונה היתה ב-2004.

בקונצרט בסן פרנסיסקו מול 2,400 מעריצים, הגיטריסט והזמר בוב ווייר, בן ה-60, אמר כי הלהקה מעולם לא ניגנה למען מועמד פוליטי. זאת למרות שאימצה לליבה מטרות חברתיות וליברליות. "בפעם האחרונה שנישאה תקווה באוויר, היא נגוזה בירייה", אמר ווייר, בהתייחסו להתנקשות בקנדי ב-1968.

הבסיסט פיל לש, בן ה-67, אמר כי פגש את אובמה בשנה שעברה וכי זה התוודה בפניו שיש לו כמה שירים של ה"גרייטפול דד" בנגן ה- iPod שלו.

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully