וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "האחריות לא הוסרה מעל כתפינו"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

31.1.2008 / 14:04

שרת החוץ התייחסה לדו"ח וינוגרד בפורום שרי קדימה ואמרה: "צריך לתרגם את הביקורת לעשייה". אולמרט: "הדו"ח מציב שאלות לא פשוטות"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום (חמישי) בפתח ישיבת שרי קדימה, כי דו"ח וינוגרד הוא דו"ח מקיף ומעמיק המציב שאלות לא פשוטות. לדבריו, "הממשלה נמצאת בעשייה גדולה. אני מחבק את המשפחות השכולות וכואב את כאבן. הן איבדו את היקר מכל אבל זה לא היה לשווא".

שרת החוץ ציפי לבני הבהירה כי לא תפעל להדחת ראש הממשלה, אך עם זאת אמרה לחבריה השרים: "בואו לא נשלה את עצמנו, הדו"ח קשה, והמילים 'מלחמה שהוחמצה' הן מילים שקשה לעם ישראל לשמוע". לדבריה, "אנחנו כולנו חלק מאלו שקיבלו החלטות בחדר הזה, והאחריות לא הוסרה מעל כתפינו אמש, גם אם יש דברים חיוביים בדו"ח". לבני הוסיפה כי "כולנו צריכים לתרגם את הביקורת לעשייה ולהפנים שעלינו ליישמה בתחום המדיני והבטחוני. זו נטילת אחריות".

שר התחבורה שאול מופז אמר במהלך הישיבה כי הוא קורא לראש הממשלה ליישם את עיקרי הדו"ח. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, צחי הנגבי, הוסיף כי "דו"ח וינוגרד היה מאוזן ומתון ולא גילה דברים חדשים שלא ידענו". גם השרים רוני בר-און, מאיר שטרית ורוחמה אברהם הביעו תמיכה באולמרט.

עם זאת, לא כולם בקדימה התייצבו מאחורי ראש הממשלה. ח"כ אביגדור יצחקי אמר היום לוואלה! חדשות, כי "מבחינתי דו"ח וינוגרד הוא כתב אישום מאוד חמור נגד הדרג הפוליטי, ובראש ובראשונה נגד ראש הממשלה, למעט שישים השעות האחרונות של המלחמה. אם לא תהיה אף התפתחות פוליטית בעקבותיו, תוך זמן לא ארוך אניח את מכתב ההתפטרות. אדם צריך להסתכל במראה ולהיות שלם עם עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully