וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: לא אתחמק מדיון על מלחמת לבנון

ספי קרופסקי

23.1.2008 / 20:22

שבוע לפני פרסום דו"ח ועדת וינוגרד הסופי, אמר אולמרט בנאומו בכנס הרצליה כי "על מנהיגות אחראית יש לקבל ביקורת, להפנימה ולהמשיך הלאה"

"אינני מתכוון להתחמק מדיון רציני מעמיק ואחראי על מה שהיה על מה שכשל ובעיקר על מה שהושג". כך אמר הערב (רביעי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בנאום הסגירה של כנס הרצליה. שבוע לפני פרסום דו"ח וינוגרד הסופי, אמר אולמרט, כי "לדיון הזה יש מקום ואני אטול בו חלק כפי שהבטחתי ללא טיוח, ללא טשטוש וללא התחמקות. על מנהיגות אחראית יש לקבל ביקורת, להפנימה ולהמשיך הלאה".

אולמרט התפאר בשקט הממושך בצפון הארץ - "18 חודשים תמימים, תקופת השקט הארוכה ביותר בצפון מזה 25 שנה, למרות שחיזבאללה תגבר את מערך הטילים והלחימה שלו", אמר לבאי הכנס. הוא חזר על הצהרתו כי השאלה היא לא כמה טילים יש לאויב, אלא כמה להיטות יש לו להשתמש בהם. לדבריו, העבודה ששנה וחצי אין ירי רקטות מעידה על עוצמת ההרתעה של ישראל בצפון.

"אין מוצא אלא לקיים שיחות שלום"

"הרתעה אינה נמדדת בגובה דציבלים בכיכרות העיר. איננו מתחרים בזירה זו לא עם אויבנו וגם לא עם יריבנו הפוליטיים בתוך המערכת הפוליטית בארץ", רמז אולמרט ליריביו הפוליטיים, שהגדירם, "אלו שעטים על דם הבנים בתאווה פוליטית שאין לה שובעה".

על מכתב המ"פים שפורסם בתחילת השבוע אמר: "אני מעריך את כולם, את אומץ ליבם ותעוזתם. הם היו שם, והיו שלא חזרו, ואין בלבי דבר על הביקורת, ההסתייגות והמחאה שהם משמיעים". ראש הממשלה יצא בפנייה אישית אליהם: "אני מעריך ומכבד את הנחישות ואת האומץ של הלוחמים, מ"פים כמג"דים, ואם מישהו התחזה להיות מקורב שלי ואמר דבר אחר, הוא איננו מקורב שלי". יש לציין כי בקהל ישבו הרמטכ"ל בזמן המלחמה, דן חלוץ, וכמה מהקצינים שחתמו על המכתב המדובר.

על המשך ירי הרקטות על יישובי עוטף עזה אמר ראש הממשלה כי "נמשיך לפגוע במנהיגי הטרור ברצועה ולא נהסס לפגוע באורח החיים של תושביה". אולם, לדבריו "לא ניתן בשום תנאי שייווצר משבר הומניטרי. לא נפגע במזון לילדים, בתרופות לנזקקים ובדלק למוסדות מצילים חיים. אבל אין שום הצדקה לדרוש מאיתנו לאפשר לתושבי עזה אורח חיים נורמלי בעוד מתוך חצרותיהם נורות רקטות".

בהתייחסו למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית אמר כי אין מחיר פוליטי, מדיני או אישי שיסיט אותו מהמאמץ להגיע להסכם מדיני עם הפלסטינים. "אין לנו מוצא אלא לקיים שיחות שלום. אין לנו אופק מבטיח יותר לתקווה אלא להדבר עם המנהיגות הנוכחית של הרשות הפלסטינית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully