וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש ממשלה אחראי ומוסרי היה מתפטר מזמן"

23.1.2008 / 13:08

בדיון השדולה ליישום מסקנות וינוגרד, קראו הח"כים לאולמרט להתפטר לאלתר. "זו עליבות שרה"מ מגלגל אחריות על חיילי המילואים"

בדיון שקיימה היום (רביעי) השדולה הפרלמנטרית ליישום מסקנות ועדת וינוגרד ביקרו חברי הכנסת את תגובת לשכת ראש הממשלה למכתב המ"פים ולדו"ח האלטרנטיבי שהגישו ההורים השכולים. רבים מהם, בהם גם ארבעה חברי סיעת קדימה, קראו לאולמרט להתפטר לאלתר.

"הדו"ח היה מחייב כל ראש ממשלה אחראי ומוסרי להתפטר מזמן", אמר ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל). "אם ראש הממשלה היה משקיע את המאמץ והכסף בתיקון מידותיו, במקום להשקיע ביח"צנים ובספינולוגים כדי לעשות דה-לגיטימציה לאנשי המילואים, למשפחות השכולות ולחברי הכנסת המבקרים אותו, מדינת ישראל היתה מקום שהרבה יותר נעים לחיות בו. יש רק דבר אחד שחשוב לאולמרט - קוראים לו אהוד אולמרט".

"אני מבקש מראש הממשלה - של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על מ"פ בצה"ל", אמר ח"כ אביגדור יצחקי מסיעתו של אולמרט. "לא משנה אם מקדימים את הבחירות או לא. ראש הממשלה חייב לסיים את תפקידו", קבע. גם ח"כ מרינה סולודקין מסיעת קדימה, קראה לאולמרט להתפטר, וקראה ל"שני הרמטכ"לים לשעבר שיושבים בממשלה - אהוד ברק ושאול מופז - להתפטר, במידה שראש הממשלה לא יעשה זאת".

"אין נשיאת אחריות בלי התפטרות"

ח"כ אופיר פינס (העבודה) תהה "כמה אפשר עוד לברוח מאחריות ולעשות דה-לגיטימציה למשפחות השכולות ולחיילי המילואים". לדבריו, לאחר פרסום דו"ח וינוגרד יהיה רוב גדול להדחת אולמרט. ח"כ דני יתום (העבודה) ממפלגתו, אמר כי "אילו ראש הממשלה היה מבין שהסמכות שניתנה לו הולכת עם האחריות הוא היה נוהג אחרת לחלוטין. הגיע הזמן להסיר את המסכה מפרצופם של הפוליטיקאים השחצנים. ראש הממשלה צריך להניח לנו לנפשנו".

"היום ראינו שלא חשובה לראש הממשלה מדינת ישראל ולא חשוב לו עם ישראל, כאשר דברים שנאמרו מפיו ולא הוכחשו עד לרגע זה הטילו דופי בחיילי ישראל", אמר ח"כ רובי ריבלין (ליכוד). "אם עד היום פקפק מישהו אם ראש הממשלה צריך להישאר בתפקידו, היום זה כבר ברור - הוא צריך להתפטר ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי כל פעם שהיה נדמה שהגענו לתחתית התהום המוסרית, ראש הממשלה הוכיח שאין תחתית לתהום. "זו עליבות שראש הממשלה מגלגל את האחריות על חיילי המילואים. כשסיעת מרצ היתה בחדרו של ראש הממשלה הוא אמר לנו כי הוא נושא באחריות, אבל אינו מתכוון להתפטר. מהחדר הזה אני אומרת לו שאין נשיאה באחריות ללא התפטרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully