וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נכנס לבית לחם ונעצר ע"י פלסטינים

יהושע בריינר

6.1.2008 / 14:35

החייל ואזרח ישראלי נוסף נכנסו לעיר כדי לתקן את מכוניתם, ונעצרו על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. גורמי ביטחון: האירוע מטופש

לא לומדים לקח: חייל צה"ל ואזרח הועברו היום לידי מערכת הביטחון לאחר שנכנסו לבית לחם בניגוד לחוק. לטענת השניים, הנמצאים כעת בחקירה ראשונית בבסיס המנהל האזרחי בבית לחם, הם נכנסו לעיר על מנת לתקן את מכוניתם. נשקו של החייל עורר את חשדה של המשטרה הפלסטינית במקום, והביא למעצרם המיידי.

השניים נלקחו למשטרה המקומית, ובשיתוף פעולה עם המנהל האזרחי באזור הם הועברו לידי צה"ל. כעת נראה כי החייל יועבר לידי חקירת מצ"ח, ואילו האזרח ייחקר על ידי משטרת מחוזי ש"י.

גורמי ביטחון הגדירו את האירוע כ"מטופש", וזעמו על השניים. לדבריהם, רק בזכות שיתוף פעולה של המנהל האזרחי ושל מנגנוני הביטחון הפלסטינים, האירועים האחרונים הסתיימו ללא נפגעים.

האירוע התרחש שבועיים בלבד לאחר שבמקרה דומה נתפסו חייל צה"ל ושני אזרחים תושבי פלמחים שנכנסו לבית לחם על מנת לקנות עצי אשוח. גם במקרה הזה נכנס החייל עם נשקו והשלושה נעצרו. יומיים לאחר מכן נשפט החייל, המשרת ביחידה קרבית, ל-28 ימי מחבוש בפועל.

במערכת הביטחון מתקשים להבין מה מניע ישראלים לשוב ולהיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית למרות האזהרות החוזרות ונשנות מצדם. היום שבו והדגישו במערכת הביטחון כי חל איסור מוחלט על תנועת ישראלים בשטחי איי, וכי השהיה בשטחי בי היא מסוכנת ואינה מומלצת.

  • עוד באותו נושא:
  • בית לחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully