וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא "מטרו ישראל": שמו של החינמון של דודי ויסמן ואלי עזור שונה ל"ישראל פוסט"

יעל ולצר

26.9.2007 / 7:57

שם החינמון שונה בעקבות הוראת בית המשפט; במטרו ישראל טענו שישקלו תביעה נגדית כנגד מטרו העולמית



דודי ויסמן ואלי עזור שינו את שם החינמון שלהם מ"מטרו ישראל" ל"ישראל פוסט", זאת בעקבות תביעת חברת מטרו העולמית, שטענה לקשר אסוציאטיווי בין שני השמות, דבר שלטענתה, הסב לה נזק.



ראשון שעברלאחר צו מניעה זמני שהוציא השופט יהודה זפט, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ביום ראשון שעבר, כנגד "מטרו ישראל", הוחלט ב"מטרו ישראל" לבחור בשם "ישראל פוסט", שם שמשייך את החינמון לקבוצת הג'רוזלם פוסט, שבבעלות עזור.



עם זאת, יש לזכור ששינוי השם אינו מהווה בהכרח סוף פסוק מצד המו"ל "מטרו ישראל", שכבר בתום הדיון במחוזי, אמרו גורמים מטעמו שישקלו תביעה נגדית כנגד מטרו העולמית.



בשינוי השם קיבל המו"ל "מטרו ישראל" את דרישת "מטרו העולמית", אותה ייצגו בדיון במחוזי עורכי הדין יונתן אגמון וערן סורוקר, להחליף את השם, ולא לסגור את החינמון. בדיון שנערך במחוזי הועלתה על ידי סורוקר טענה, לפיה מתנהלים מגעים של מטרו העולמית להשיק בארץ עיתון מטעמה שיקרא "מטרו ישראל", ולטענתו, אם בינתיים כבר קיים עיתון כזה בארץ, הרי שהדבר יקשה עליהם.



את "מטרו ישראל" ייצגה בדיון עורכת הדין אינה סודונוביץ', שטענה בין היתר, שקבוצת הג'רוזלם פוסט מורכבת מרשתות עתונות ותקשורת, וכוללת משנת 1988 את המוסף "מטרו", שהפך ל"מטרו ישראל". זאת לעומת חברת מטרו העולמית, שהחלה בפעילותה רק ב-1995.



"השם נבחר לאחר שיקולים", הדגישה סודונוביץ'. "קבוצת ג'רוזלם פוסט אינה זקוקה למוניטין של אף אחד, וככל שהשם עלה, הוא עלה בהקשר של מטרופולין". לגבי טענתו של סורוקר בדבר כוונה אפשרית של מטרו העולמית להשיק בארץ עיתון משלה, שיקרא "מטרו ישראל", אמרה: "המבקשת לא הפיצה עיתון בישראל, אלא רק שוקלת, ולא הוכיחה כל נזק מצדם של המשיבים".



בעקבות צו המניעה הזמני, שהטיל בית המשפט על "מטרו ישראל", קיבלו כבר השבוע באי רשתות המזון ותחנות הדלק של ויסמן את החינמון בשמו החדש, "ישראל פוסט". הצבעים, אגב, לא שונו, והעימות בין "מטרו העולמית" ל"מטרו ישראל", כך מסתמן, לא הסתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully