וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתקשורת ברק כבר ניצח

ליאור ליברובסקי

28.5.2007 / 13:58

ברק מוביל על המועמדים האחרים לראשות העבודה במספר אזכורים בכותרות העיתונים היומיים. פרץ מוביל בכותרות שליליות

הקלפיות בבחירות לראשות מפלגת העבודה עוד רחוקות מסגירה, אבל זהות המנצח בזירה התקשורתית כבר ידועה. ממחקר שביצעה 'יפעת מחקרי מדיה' מתקדמים בעיתונות היומית המובילה, עולה כי אהוד ברק מוביל על המועמדים האחרים במספר אזכורים בכותרות שגרף. את המקום האחרון תופס באופן לא מפתיע דני יתום, שמשתרך מאחור גם בסקרים.

המחקר נערך בין התאריכים: 22/4 ל– 25/5 ועסק בידיעות בהקשר לפריימריז כלל אזכורים בכותרות וכותרות המשנה של העיתונים ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ, גלובס, יתד נאמן, המודיע ומקור ראשון/ הצופה. במחקר לא נותחו כותרות עם אזכורים של עמיר פרץ בהקשר לתפקידו כשר הביטחון.

אילון מוביל בכותרות חיוביות

לפי תוצאות המחקר אהוד ברק מוביל עם 114 אזכורים בכותרות ובכותרות משנה. במקום השני עמי אילון עם 53 אזכורים, עמיר פרץ עם 42 אזכורים (כאמור, לא כולל אזכורים כשר ביטחון), אופיר פינס עם 13 ודני יתום עם 6 אזכורים בלבד.

עוד עולה כי אילון מוביל ביחס כותרות חיוביות לשליליות ואילו פרץ הוא המועמד היחיד שלו יותר כותרות שליליות מחיוביות (בהקשר לפריימריז), זאת בעיקר בשל פרסום תוצאות סקרים שאינם מנבאים לו הצלחה במרוץ. ראוי לציין כי קטגוריית הכותרות "המעורבות" היא דווקא הגבוהה ביותר אצל כל אחד מהמועמדים, וכי כל אחד מהמשתתפים במרוץ קיבל יותר כותרות "מעורבות" שאינן מובהקות לחיוב או לשלילה.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: "העיסוק התקשורתי הנרחב בברק, נבע לא מעט מהשתיקה התקשורתית שגזר על עצמו, שיצרה סקרנות סביב כוונותיו והוכיחה את עצמה כאסטרטגיה תקשורתית לא רעה כלל". יעקובי מוסיף כי העיתונות היומית הדתית, המתבדלת לעיתים מנושאים שאינם על סדר היום שלה, סיקרה את המועמדים בהיקף גבוה יחסית: כ- 35% מסך הסיקור בכותרות. גם שם מוביל ברק במספר האזכורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully