וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: לימודים כרגיל ברוב התיכונים

20.4.2007 / 7:07

רק ברשתות עמל ואורט שובתים. בית הדין הארצי הורה לארגון המורים לקיים לימודי הכנה לבגרויות ובחינות מתכונת, וקבע כי הארגון לא ביזה את ביהמ"ש

ארגון המורים העל-יסודיים הודיע אתמול כי הלימודים בבתי הספר התיכוניים ובחטיבות הביניים יתנהלו היום כסדרם, מלבד ברשתות "עמל" ו"אורט". כל פעילויות בתי הספר יתנהלו כסדרן, כולל ההכנה לבחינות הבגרות. אתמול התחדשה השביתה הכללית בבתי הספר, ובחינות המתכונת נדחו למועד אחר.

בתוך כך, בית הדין הארצי לעבודה בירושלים הורה לארגון המורים העל יסודיים למלא אחר הצו שהוציא בראשית השבוע ולקיים את לימודי ההכנה לבחינות הבגרות, לרבות בחינות המתכונת. לאחר דיון ארוך בין הצדדים הובהרה לארגון המורים כוונת בית המשפט והוחלט, כי לא יקבע שהמורים ביזו את בית המשפט. השופטים הורו לשני הצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן מהר ככל האפשר, כדי להגיע להסדר עד תום 30 הימים שהוקצו לכך.

בית הדין קיבל את עמדתו של משרד החינוך לפיה ארגון המורים הפר את צו בית הדין כשלא קיים מבחני מתכונת ותיגבורים לקראת הבגרויות בזמן השביתה אתמול. ראש הרכב השופטים עמירם רבינוביץ' אמר: "חזקה על ארגון האמון על חינוך ילדי ישראל שלא יפר צו בית משפט".

המתכונות ייערכו במועד חלופי

בארגון המורים טענו שדחיית בחינות המתכונת לא מפרה את הצו משום שהן ייערכו במועד אחר. צו בית הדין הוצא לאחר שביום ראשון בוטלו בחינות בגרות בע"פ באנגלית. בארגון טוענים, שפעולותיהם אינן מפרות את הצו מכיוון שזה לא אסר עליהם לשבות. "בחינות המתכונת ייערכו אבל לא בזמן השביתה, אלא במועד חלופי", נמסר מהארגון. הארגון פתח בשביתה כמחאה על הסחבת במשא ומתן עמם על תוספות שכר, פיצוי על שחיקה ומכסות פרישה.

שרת החינוך יולי תמיר ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב תקפו אתמול את החלטת הארגון להמשיך בשביתה. לדברי תמיר, אם המורים יפסיקו את השביתה, "נלך אתם במאבק משותף להעלאת שכרם".

"כל בתי הספר יהיו פתוחים", אמר אבואב. "הכנה לבגרות היא הדבר המרכזי בתקופה זו ל-300 אלף תלמידים בכיתות י'-י"ב. אנחנו מאמינים שהמורים מבינים שבית המשפט מחייב אותם להגיע לבית הספר", אמר אבואב, והוסיף כי "ישנו מערך שלם של סנקציות" נגד מורים שישבתו.

הממונה על השכר במשרד האוצר אלי כהן נפגש אתמול עם יו"ר ארגון המורים רן ארז. הצדדים נפגשו לראשונה מאז חג הפסח, בעקבות צו בית הדין לעבודה שחייב אותם לנהל משא ומתן ולהציג את תוצאותיו עד ה-15 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully