וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים רמון הורשע פה אחד

31.1.2007 / 12:51

בית המשפט המחוזי בתל אביב מצא את שר המשפטים לשעבר אשם במעשה מגונה פה אחד וקיבל במלואה את גרסתה של המתלוננת

(וידאו: חדשות 10)

שלושת שופטי בית משפט השלום בתל אביב, חיותה כוחן, דניאלה שריזלי ודניאל בארי, קבעו היום פה אחד כי חיים רמון אשם באשמת מעשה מגונה בחיילת. "הטענות - העלילו עלי, הפלילו אותי, תפרו לי תיק, הן בדרך כלל מפלט של עבריינים לרבות נבחרי ציבור. גרסתו של הנאשם אינה עומדת במבחן ההיגיון והסבירות. בחלקה אינה נתמכת בעדויות ובחלקה אף נסתרת בראיות", נאמר בהכרעת השופטים.

דוברת בית המשפט רבקה אהרוני הודיעה על הכרעת הדין, ואז ביקשה מהתקשורת לפנות את הרחבה לפני האולם. היא סירבה לענות לכל שאלה. העונש המקסימלי על עבירה כזו הוא שלוש שנות מאסר ופסק הדין הקובע את העונש ינתן במועד מאוחר יותר.

הכרעת הדין של השופטים בתיק רמון היתה קשה במיוחד: "במעשה של רמון יש את כל האלמנטים של עבירת מין", כתבו. חיים רמון תואר במפגיע כנאשם לא אמין. עדותה של ה' אומצה על ידי השופטים ונאמר, כי אינה מוטלת בספק ומעוררת כבוד. "לא הייתה דרך להבין שהמתלוננת מעונינת בנשיקה כזו. גם אם הייתה נאיבית היא לא הפריזה בפרטים", נאמר בהכרעה. לגבי צילומה של ה' עם רמון אמרו השופטים, כי מדובר בפוזה של צילום וכי לא משתמע ממנה, כי המתלוננת רצתה לפלרטט עם השר.

בשיחה המקדימה אין כלום שיחה של צחוק, "גם אם היתה סרת טעם אין לה אופי מיני" כתבו השופטים. עוד צויין, כי העובדה שהמתלוננת כינתה את רמון בכינוי שר - מוציאה כל אופן מיני מהעניין. עדותה של שולה זקן נתפשת על ידי השופטים כעדות לא אמינה ואינטרסנטית.

השופטת חיותה כוחן אמרה, כי הנאשם עשה הכל בכדי להכפיש את שמה של המתלוננת באופן לא מכובד. לדבריה עדותן של שלוש עדות ההגנה לאחר שלב הסיכומים הן עדויות לא אמינות והיה בהן תיאום גרסאות. בעניין האזנות הסתר לרמון הטיחו השופטים ביקורת על עבודת הפרקליטות אך אמרו, כי אין קשר בין עניין זה לקיום המשפט עצמו. "על המערכות השונות להתגייס לצד מתלוננות, לעמוד לצידן ולעודד אותן להתלונן", נאמר בסיכום הכרעת השופטים.

עם סיום הכרעת הדין במשפטו של רמון, הודיעה השופטת על התאריך בו יושמעו הטיעונים לעונש – 21 בפברואר. ההערכות הן שהפרקליטות לא עומדת להפריז בבקשת העונש כנגד רמון, שכן ההרשעה העקרונית היא שהיתה חשובה בעיקר לתביעה.
העונש המרבי על עבירה של מעשים מגונים הוא שלוש שנות מאסר. רמון צפוי להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

(פרסום ראשון: 31/7/07, 12:51. עדכון אחרון: 16:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully