וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת גרסאות - מי חילל את בית הקברות?

יוני מנדל

25.1.2007 / 13:14

לאחר שאושר שמאות רבות של מתפללים הגיעו באישון ליל לכפר הפלסטיני עוורתא, מאשימים הצדדים זה את זה בחילול קברים

גוברת מלחמת הגרסאות בין פלסטינים ומתנחלים, בהמשך לדיווח סוכנות הידיעות "מען", על חילול קברים בבית קברות פלסטיני.

אתמול דווח כי בשעות הבוקר הגיעו לבית הקברות העתיק בכפר עוורתא שמדרום לשכם מספר ג'יפים צבאיים מלווים במתנחלים מהאיזור. הפלסטינים טוענים שבמהלך הארוע חוללו 14 מצבות, ואילו היהודים טוענים שבמשך שלוש השנים האחרונות חוללו קברי הקדושים היהודים באופן מתמשך.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר זוהיר אלדובעיס, האחראי מטעם הרשות הפלסטינית על ענייני הדת בשכם, כי במהלך הלילה פרצו כוחות צבא שליוו אוטובוסים של מתנחלים אל תוך הכפר. לדבריו, במהלך הארוע פגעו המתנחלים בבית סמוך לבית הקברות, במספר מכוניות וב-14 מצבות.

אלדובעיס טען כי המצבות חוללו ונכתבו עליהן ססמאות בעברית, ביניהן - "לכו לגיהנום, יבוא עליכם המוות וקללות כנגד האיסלם". אלדובעיס אמר שתמונות של הססמאות על הקברים צולמו והועברו לאמצעי התקשורת הפלסטינים שאמורים לפרסמם בקרוב.

ועד שוכני שומרון: הפלסטינים הם המחללים

בתגובה לדברים אלו, בוועד שוכני שומרון, שע"י חסידי ברסלב בירושלים, מכחישים מכל וכל את האשמות הפלסטינים. לדברי מארגני האירוע, "התפילה שהתרחשה בלב הכפר הפלסטיני נעשתה בסדר מופתי, כאשר 1,500 מתפללים שהגיעו אל הכפר הפלסטיני עשו זאת על מנת להתפלל בלבד". גורם בארגון מסר שגם אם אחד או שניים מתוך 1,500 המפללים ניסו לרשום בגרפיטי על הקברים, הם הופסקו על ידי המארגנים בצורה ברורה.

בתגובה רשמית של הארגון שנמסרה לוואלה! חדשות נאמר, כי "כיהודים האמונים על כבוד המת אנו מוקיעים כל פגיעה שהיא בקברים... ומבקשים מראשי שתי הדתות לכבד את מנוחת המתים הטמונים שם". עם זאת, לטענתם עשו הפלסטינים ספין תקשורתי כאשר האשימו את היהודים בחילול, בעוד החילול המתמשך מתבצע מצידם של הפלסטינים בקברי הקדושים היהודים. לדבריהם, כשהגיעו למצבת איתמר בן אהרון הכהן "נראתה מצבתו מנותצת בצורה מחרידה".

דובר צה"ל אישר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "במהלך הלילה התאפשרה כניסת מתפללים ישראלים למתחם קבר 70 הזקנים, קברי אלעזר ואיתמר בני אהרון הכהן וכן לקבר פנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן, בכפר הפלסטיני עוורתא, כל זה על מנת להתפלל במתחם". בצה"ל הדגישו כי הם לא מכירים דיווח על מעשי אלימות בכפר, ולא על חילול קברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully