וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצי תנובה: סופר טריות או סופר אכזריות?

15.11.2006 / 19:41

מי שהתכוון לקנות הבוקר ביצים של תנובה הופתע: מדבקה של "אנונימוס" הראתה מה באמת עובר על התרנגולת שמאחורי הביצה

הקונים במספר מכולות וסופר-מרקטים בירושלים ותל-אביב הופתעו לגלות את על אריזות הביצים של תנובה את הכיתוב: "ביצים סופר אכזריות", בהן מתחייבת החברה ל"התעללות של 24 שעות ביממה" בתרנגולות. במקום התרנגולת הנקייה והבריאה על מצע הקש שמופיעה על האריזה המקורית, נתקלו הקונים בתרנגולת פגועה מאחורי סורגים, כשמקורה קטום, בטנה אדומה ונוצותיה שחוקות. לוגו "תנובה" נראה נוטף דם.

עוד מתגאה האריזה ה"חדשה" בשורה של מאפיינים הכלולים במוצר, ומסומנים ב"וי": הרג אפרוחים, חיתוך מקור, הרעבה במטרה לגרום הלם לתרנגולות כדי שיחזרו להטיל בקצב מוגבר וחישמול.

השנה הושג בארה"ב הישג חשוב נגד הטעיית צרכנים על-גבי אריזות ביצים, כשוועדת המסחר הפדרלית החליטה לאסור על פרסום ממנו משתמע שהתרנגולות זוכות לטיפול נאות. לטענת ארגון אנונימוס, ההטעיה בישראל חמורה מזו שנאסרה בארה"ב, גם משום שהיא חסרת כל בסיס (בארה"ב התבססו על נהלים להפחתת הסבל ומנגנוני פיקוח), וגם כי ההטעיה בוטה יותר.

סקר "מאגר מוחות", שנערך בקרב 625 אנשים, גילה שאריזת ביצי תנובה מטעה 61% מהצרכנים, אריזת ביצי גליקסמן מטעה 67% מהצרכנים, ואריזת ביצי הגליל מטעה 79% מהצרכנים. חוק הגנת הצרכן קובע שדי בחשש להטעיה כדי לפסול פרסום והחוק מחייב את הממונה על הגנת הצרכן לפעול למניעת הטעייה זו. לאחרונה נפגש הממונה, עו"ד יצחק קמחי, עם עורכי הדין קרן קלר ועופר אשכנזי, מטעם אנונימוס, והבטיח שימסור הודעתו בנוגע להטעיית הצרכנים בשבועות הקרובים.

מאנונימוס נמסר, כי "הפעולה היא סמלית, ונועדה להמחיש את השקר שבפרסום. נראה שתנובה לא מחמיצה הזדמנות לשקר – כמו שניסתה להסתיר את הסיליקון בחלב ואת הזיהומים בעוף, גם כאן היא מציגה תרנגולות מאושרות ונקיות על קש, בעוד שהתרנגולות האמיתיות בלולי תנובה סובלות מתנאי זוועה, מהרעבה ומהשחתת איברים, דברים שהוצאו מחוץ לחוק במדינות נאורות".

תגובת תנובה: תנובה אינה עוסקת בגידול עופות. כל הביצים המשווקות על ידינו נרכשות ממגדלים מורשים בלבד, אשר עובדים לפי התקנים של משרד החקלאות והבריאות ונתונים לביקורת שוטפת. הביצים שאנו משווקים עוברות דרך מכוני המיון המתקדמים וממוינות בקפדנות, כולל ביקורת איכות ושיקוף. השימוש של אנונימוס בשם שלנו ובלוגו שלנו הוא שימוש ציני ולא ענייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully