וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם צה"ל נפצע באורח קשה בעזה; חל האוויר חיסל בכיר במערך הרקטות של חמאס

עמוס הראל

4.11.2006 / 18:54

מטען הושלך לעבר כוח מיוחד של צה"ל שפעל לסיכול ירי קסאמים



לוחם בצבא קבע נפצע הבוקר (שבת) באורח קשה במהלך פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה. מחקירה ראשונית עולה כי במהלך פעילות כוח מיוחד לסיכול ירי רקטות, הושלך לעבר הכוח מטען, ובמקום התפתחו חילופי אש, מהם נפצע הלוחם. הוא הועבר במסוק לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע והודעה נמסרה למשפחתו.



צה"ל ממשיך גם היום את פעילותו באזור רצועת עזה. מאז שעות הבוקר המוקדמות נהרגו בעזה חמישה פלשתינאים, בהם בכיר במערך הרקטות של חמאס, לואי אל-בורנו, שהיה שנסע ברכב מסחרי שהותקף מהאוויר. פלשתינאי נוסף, ראא'ד סיאם, נהרג מאש צלפים של צה"ל בבית חאנון ושלושה נוספים, מהם פעיל חמאס אחד לפחות, נהרגו מפגיעת פגז. מאז תחילת המבצע ביום רביעי לפנות בוקר, נהרגו בעזה לפחות 37 פלשתינאים.



במהלך פעילותם חשפו כוחות צה"ל בבית חאנון, מחסן אמצעי לחימה ובו טילי אר-פי-ג'י, רובי קלצ'ניקוב ורימונים. במהלך הסריקה עלה חשד כי המבנה ממולכד ולכן הוא פוצץ באופן מבוקר על ידי חבלנים.



שישה פלשתינאים, מהם לפחות שלושה חמושים, נהרגו בליל שבת בשתי תקיפות של חיל האוויר בבית להייה; פלשתינאי נוסף, איש חמאס, נהרג בתקיפה של חיל האוויר ברפיח ועוד שישה נפצעו. מוקדם יותר, בשעות הערב, נהרג פלשתינאי בעת שכלי טיס ישראלי תקף מסגד בבית חאנון. בכך הגיע מניין הפלשתינאים שנהרגו ברצועה מאז הלילה שבין חמישי לשישי ל-20.



בבית חאנון נהרגו עד שעות הצהריים של יום שישי לפחות ארבעה אזרחים - ילד בן 4, נער בן 15, צעיר בן 19 ואשה כבת 40 - וחמוש אחד, שנורה למוות. ארבעה חמושים נהרגו בלילה שבין חמישי לשישי בתקיפה בעיר עזה. חייל צה"ל נפצע קל מירי טיל נ"ט לעבר עמדה צבאית בדרום הרצועה.



המסגד שהותקף בשישי אחר הצהריים בבית חאנון היה מסגד ארעי שנקרא על שם עבדאללה עאזם (אחד האבות הרוחניים של אל-קאעידה) המשמש לתפילה אך אינו נושא סימני היכר חיצוניים של מסגד. מצה"ל נמסר כי התקיפה כוונה לעבר שטח פתוח שבו ניסו חמושים להטמין מטען.



מבצע צה"ל בבית חאנון הנמשך זה היום השלישי, לא הפסיק את ירי הקסאם לעבר שטח ישראל. מאז שישי בבוקר נורו שבע רקטות לעבר הנגב המערבי: שש רקטות נחתו בשטחים פתוחים ואחת בשדרות. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



קצין בפיקוד הדרום מאשר: חלק מהמבוקשים חמקו
התקרית בה נהרגה האשה בבית חאנון אירעה במהלך פעילות שהחלה בלילה שבין חמישי לשישי: חיילי צה"ל צרו על המסגד בקאסבה בעיירה, שבו התבצרו עשרות חמושים. דחפור של צה"ל מוטט חלק מקירות המסגד. לטענת הפלשתינאים, כל החמושים הצליחו להתחמק מהמקום.



קצין בכיר בפיקוד הדרום אישר אתמול כי חלק מהמבוקשים הצליחו לחמוק מהמצור, בחסות הפגנה של מאות נשים ששימשו להם מגן אנושי. לדבריו, אף שחיילים ירו אל החמושים, הם פעלו באופן סלקטיווי - כדי למנוע פגיעה קשה יותר באזרחים פלשתינאים.



"מה שקרה שם ייבדק. נראה אם היה משהו לא בסדר", אמר הקצין בתשובה לשאלה האם היתה תקלה במצור במסגד. למרות התקרית הזו, הוא מגדיר את הפעולה כמוצלחת, אך אינו צופה שתפחית באופן מיידי את ירי הקסאם מבית חאנון. עד כה נעצרו עשרות פלשתינאים שהועברו לחקירה בישראל. כוחות צה"ל הפועלים בעיירה חשפו מחסן נשק ובו רקטות אר פי ג'י, וכן מטעני חבלה. בשישי צהריים תקף חיל האוויר חוליה של משגרי קסאם בצפון הרצועה.



במבצע "ענני סתיו" שהחל ביום רביעי נהרג חייל צה"ל בתקרית ירי עם חמושים בבית חאנון.



המבצע מתמקד בניסיונות לפגוע בחוליות חמושות ובמעצר מבוקשים, בעיקר כאלה החשודים במעורבות בירי הקסאמים. הכוחות תפסו עמדות בבתים בלב העיירה. שלשום גם ערכו סריקות ובשעות הערב הוציאו את הגברים מכמה מהשכונות בעיירה מחוץ לבתים, במטרה שיעברו תשאול בידי השב"כ. הגברים רוכזו לחקירה ליד המכללה החקלאית בעיירה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully