וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתפילה לזיווג על קבר ברוך גולדשטיין - הקש 1"

24.3.2014 / 12:20

פעילי ימין קיצוני הקימו מוקד טלפוני, שמרכז בקשות של אנשים הרוצים ש"מוסמכים" יקריאו אותן מעל קברו של המחבל היהודי. ברוך מרזל: "יש ביקוש בגלל סיורי השמאל במקום"

צילום: מיכאל יעקובסון, AP; עריכה: גדי וינסטוק
חדש: מוקד להזמנת תפילות על קבר ברוך גולדשטיין. AP
אנשים רבים פוקדים את קברו. ברוך גולדשטיין/AP

פעילי ימין קיצוני הקימו מוקד תפילות טלפוני, שמרכז בקשות של אנשים הרוצים שיקריאו אותן מעל קברו של ברוך גולדשטיין, שרצח 29 פלסטינים במערת המכפלה בשנת 1994. היוזמים טוענים כי קברו של גולדשטיין, שנמצא בקריית ארבע, מושך קהל רב והם החליטו לסייע למעוניינים בברכות.

המענה הקולי, שמספרו הופץ בקרב חוגי הימין ואף בפייסבוק, מבטיח למתקשרים כי תפילה על "קברו של הצדיק מביאה לישועות רבות". הם יכולים לבחור בין ארבעה נושאים, שעליהם יתפללו "המוסמכים" לכך: רפואה, זיווג, פרנסה והצלחה במשפט. בסוף המענה מובטח למתקשרים שהבקשות יקראו על ידי "יהודי ירא שמים" על קברו של גולדשטיין תוך 24 שעות.

עוד בוואלה! חדשות
המתלוננת נגד השר: "ביקש שאבוא לחדר במלון"
"תג מחיר" בבית חנינא: נוקבו צמיגי 34 כלי רכב
הפרקליטות: להשעות ראש העיר רמת השרון הנאשם במרמה

ברוך מרזל מעוצמה לישראל בהפגנה בכפר מוצמוץ, ינואר 2013. שלומי גבאי
"אנשים רבים פוקדים את קברו של גולדשטיין דווקא בגלל סיורי השמאל במקום". ברוך מרזל/שלומי גבאי

פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, שסייע בהקמת המוקד, אמר כי לקראת שנת ה-20 למותו של גולדשטיין, כמה מתושבי קריית ארבע הבחינו כי אנשים רבים מגיעים לקברו על מנת להתפלל והחליטו לעזור להם. "פעם בשבוע הולכים אנשי המוקד עם כל הבקשות שהצטברו ומתפללים על הקבר שלו", אמר מרזל. הוא הוסיף כי אנשים רבים פוקדים את קברו של גולדשטיין דווקא בגלל סיורי השמאל במקום. "פגשתי שם שלושה חרדים, שסיפרו לי שהם שמעו על סיורם של חברי הכנסת של מרצ במקום. הם נזכרו בקבר שלו והחליטו לבוא להתפלל".

לדברי מרזל, מאות הפניות שמצטברות במוקד כוללות בקשות לברכות מגוונות. "אנשים מבקשים ברכות רפואיות כי גולדשטיין נחשב לדוקטור בהא הידיעה, אבל גם לזיווג, הצלחה בכל מיני תחומים, עלייה לארץ מחו"ל וברכות נוספות".

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להבה ומי שהיה חלק מיוזמי המוקד, אמר: "זכות גדולה לקריית ארבע שיש פה את הציון של הקדוש ברוך גולדשטיין הי"ד. מי שמסר נפשו בחייו ובמותו, זוכה גם לאחר מותו לעליה גדולה לקברו".

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, אמרה בתגובה למרזל: "אני לא מעוניינת להתעסק בנקרופיליה של המתנחלים. כל הפולחן סביב קברו של הרוצח גולדשטיין, שטבח באנשים חפים מפשע, רק מעיד על כך שתורתו הגזענית מכה שורשים".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully