וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: נאס"א שלחה שידור לייזר למרחק שיא - וקיבלה תגובה

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 18:59

נאס"א רשמה הישג חסר תקדים בתקשורת חלל, עם שידור לייזר למרחק של כ-226 מיליון קילומטרים מכדור הארץ. לדברי סוכנות החלל האמריקנית מדובר בצעד משמעותי בדרך ליעד הבא של האנושות: שליחת בני אדם למאדים

הגשושית פסיכה. NASA, אתר רשמי
הגשושית פסיכה/אתר רשמי, NASA

פריצת דרך: נאס"א רשמה הישג חסר תקדים בתקשורת חלל, עם שידור לייזר למרחק של כ-226 מיליון קילומטרים מכדור הארץ - פי אחד וחצי מהמרחק בין כדור הארץ לשמש. השידור התקבל מהחללית פסיכה (Psyche) הנמצאת כעת בדרכה לאסטרואיד 16 פסיכה, הנמצא בחגורת האסטרואידים.

במסגרת הניסוי, שלחה הגשושית לא רק אות לייזר למרחק שיא, אלא גם העבירה נתונים אמיתיים שנאספו על ידי החללית עצמה. "ההישג הזה מספק הצצה לאופן שבו חלליות יוכלו להשתמש בתקשורת אופטית בעתיד, לאפשר תקשורת בקצב נתונים גבוה יותר של מידע מדעי מורכב וכן תמונות וסרטוני וידאו בהבחנה גבוהה", הסבירו בסוכנות החלל האמריקנית.

"טכנולוגיית תקשורת הלייזר בהדגמה מיועדת להעביר נתונים מחלל עמוק בקצבים של פי 10 עד 100 מהר ממערכות תדרי הרדיו המתקדמות בשימוש של משימות חלל עמוק כיום", הוסיפו בסוכנות החלל. ההצלחה הנוכחית היא תוצאה של סדרת ניסויים שנערכו מאז שיגורה של הגשושית בחודש אוקטובר 2023. בניסוי קודם שנערך בדצמבר, שידרה החללית נתונים למרחק של כ-30 מיליון קילומטרים, בקצב שיא של 267 מגה-ביט לשנייה.

יותר מ-42 אלף כבר הצטרפו לערוץ האינסטגרם

תקשורת לייזר בחלל. הדמיה, NASA,
"טכנולוגיית תקשורת הלייזר בהדגמה מיועדת להעביר נתונים מחלל עמוק בקצבים של פי 10 עד 100 מהר ממערכות תדרי הרדיו". הדמיה/הדמיה, NASA

פריצת הדרך הזו מספקת הצצה לעתיד, שבו חלליות יוכלו להשתמש בתקשורת לייזר כדי לתמוך בצעד הענק הבא של האנושות: שליחת בני אדם למאדים. החללית פסיכה צפויה לחלוף על פני מאדים בשנת 2026, בדרכה אל היעד הסופי - אסטרואיד 16, אליו צפויה להגיע בשנת 2029.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully