וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשטרה יכלה למנוע את רצח אל"מ עופר בבקעה?

חדשות 2 חשפו כי שבועיים לפני הרצח העביר הנרצח שריה עופר את מספר רכב החשודים למשטרה. כשהתברר שהרכב אינו גנוב הוחלט לסגור את החקירה. המשטרה: לא נדרשה עוד פעולת חקירה

צילום: מור שאולי, ערן גילווארג, אלי מנדלבאום; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בדיווח מיום ראשון על תפיסתם של החשודים ברצח)

חקירת הרצח בבקעה: המשטרה קיבלה מידע על החשודים שבועיים לפני הרצח, שייתכן היה מסייע למניעתו. חדשות 2 דיווחו אמש (שישי) כי אל"מ (במיל') שריה (יאיא) עופר, שנרצח בביתו בברוש הבקעה לפני שבוע, העביר למוקד 100 של המשטרה את מספר הרכב שבו נהגו רוצחיו. במשטרה דוחים את הטענות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה יכלה למנוע את הרצח? אל"מ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשלושה שבועות, הגיעו החשודים לביתו של עופר והוא יצא לעברם עם כלי הנשק האישי שלו. החשודים - עודה פריד טאלב חרוב, בן 18, ובשיר אחמד עודה חרוב, בן 21, שניהם מהכפר דיר סאמת שבאזור חברון - טענו כי בדרכם לצפון מנוע רכבם התחמם וביקשו שייתן להם מים.

בעקבות החשד שהתעורר בו, עקב אחריהם והבחין כי מסלול נסיעתם הוביל דרומה, ולא כפי שאמרו. אז התקשר למוקד 100 של המשטרה ומסר את מספר הרכב שבו נסעו השניים. ניידת משטרה וגשש הוזעקו למקום, אך לאחר שבדיקת מספר הרכב לא העלתה כי הוא גנוב, החקירה נפסקה. עם זאת, לאחר הרצח חזרו החוקרים להקלטת השיחה עם מוקד המשטרה ואז גילו כי הרכב שייך לערבי תושב צפון הארץ. בעזרת מספר הרכב הצליחו כוחות הביטחון להגיע לחשודים.

במשטרה דוחים את הטענות. ניצב קובי כהן אמר אתמול כי נעשו כל הפעולות הנדרשות ומשום שלא הייתה עבירה לא היה ניתן לעשות פעולות נוספות. פעילות החוקרים של מחוז ש"י וגילוי מספר הרכב והמעורבים הביא בסופו של דבר לפענוח הרצח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשודים ברצח בבקעת הירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון האחרון פריד טאלב חרוב ובשיר אחמד עודה חרוב נעצרו בחשד לרצח. לדברי שב"כ, השניים הודו בחקירתם בביצוע המעשה. כמו כן, הם סיפרו כי הגיעו כבר לבית הנרצח לפני כשבועיים, אולם לא ביצעו אז את המעשה. מידע זה תואם למידע שמסרה אשת הנרצח בתחקורה בדבר הגעת צעירים מאזור חברון לביתם של בני הזוג, בנסיבות מחשידות.

מהשב"כ נמסר כי החקירה בעיצומה, וכי המניע לרצח עדיין בבדיקה. במערכת הביטחון ממשיכים לומר כי טרם ברור אם אכן מדובר בפיגוע על רקע לאומני. בפועל, בשב"כ חוקרים גם את האפשרות כי הוא נרצח על רקע פלילי, ייתכן בשל ניסיון גניבה שבמהלכו הופתעו הפלסטינים.

הלווייתו של שריה עופר שנרצח בברוש בשבוע שעבר. שלומי גבאי
מוניק עופר, אלמנתו של הנרצח, בהלווייתו/שלומי גבאי

עופר, אחד ממקימי יחידת העילית הצה"לית שלדג, הוכה למוות על פי החשד על ידי שני הפלסטינים, שפרצו לביתו ותקפו אותו במוטות ברזל. באירוע נפצעה באורח קל אשתו של עופר, מוניק. מפקד גדוד 890 בחטיבת הצנחנים, סא"ל יואב ברונר, שחייליו היו הראשונים להגיע לזירה סיפר כי אחרי שברחו, החשודים ככל הנראה עלו על רכב והתרחקו עוד. "רוצחי יאיא עופר נמלטו רגלית כעשרה קילומטרים, השליכו כפפות ומקוש מגואלים בדם – ונמלטו מהאזור עם רכב. הציוד שנתפס נתן לנו קצה חוט שסייע בחקירת האירוע", הוסיף. "אשתו של שריה עופר ברחה מהבית. לקח לה זמן להגיע לכביש 90. ברגע שהיא דיווחה על האירוע הגיע כוח אחרי שלוש-ארבע דקות סמוך לשעה 01:00".

מעדותו של המג"ד עולה כי רק בשעה 03:00 איתר הכוח את העקבות של המחבלים ורק עם אור ראשון החל המרדף אחר העקבות שנמשכו כעשרה קילומטרים. "לא מצאנו נשק סמוך לגופתו ולא מצאנו סימני גניבה בבית", סיפר המג"ד.

עוד על הרצח בבקעה:
הקצין שנרצח הובא למנוחות; "סליחה שלא הצלתי אותך"
הותר לפרסום: נעצרו חשודים ברצח הקצין בבקעת הירדן
"האירוע בבקעה מדאיג, אך לא קשור לרצח החיילים"

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully