וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל בן ה-4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ בשער הנגב

כתבי וואלה! חדשות

22.8.2014 / 18:24

דניאל טרגרמן שיחק בביתו בשעה שרסיס פצמ"ר פגע בו ישירות - וגרם למותו. הוריו שבו לביתם לאחר שעזבו אותו עם תחילת הלחימה. אמו סיפרה השבוע לוואלה! חדשות: "רוצים לחיות פה בשקט"

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם בן-דוד

- דניאל טרגרמן, ילד בן ארבע, נהרג מרסיסי פצמ"ר במועצה האזורית שער הנגב
- נתניהו: חמאס ישלם מחיר כבד על פיגוע הטרור הזה
- ירי לעבר גוש דן, "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי חולון
- פגיעה ישירה בבית בשדרות, שלושה נפגעי חרדה
- רקטה התפוצצה בבית כנסת באשדוד, שלושה פצועים קל מרסיסים


קורבן רביעי בעורף ישראל במבצע "צוק איתן": דניאל טרגרמן, ילד בן ארבע נהרג הערב (שישי) כתוצאה מפצצת מרגמה שהתפוצצה בקיבוץ מגוריו במועצה האזורית שער הנגב. הילד נפצע באורח אנוש, וכעבור זמן קצר נקבע מותו. הדבר אירע כשהוא שיחק בביתו. אביו של טרגרמן לא הספיק להיכנס אתו לממ"ד, ורסיס מפצצת המרגמה פגע בו ישירות. גורמי צבא טענו הלילה כי הפצמ"ר שהרג את הילד נורה משטח בית ספר של אונר"א.


מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
על רקע החיסולים: 18 "סוכנים" הוצאו להורג בעזה
משעל מפתיע: "לשוב למשא ומתן עם ישראל בקהיר"
הניה: "ישראל תשלם מחיר כבד על חיסול הבכירים"

דניאל טרגרמן שנהרג מפגיעת פצמ"ר בשער הנגב במבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
שיחק בביתו ונהרג. דניאל טרגרמן/באדיבות המשפחה

הוריו של דניאל, גילה ודורון, שבו לביתם בקיבוץ לאחר שנאלצו לנדוד עם תחילת מבצע "צוק איתן". אמו של דניאל, שמשמשת כדוברת המועצה האזורית מרחבים, התראיינה השבוע לוואלה! חדשות וסיפרה שהשאירה את המזוודות מוכנות, למקרה שיצטרכו לצאת שוב מהיישוב. "המציאות הזאת לא פשוטה. הייתה התרגשות גדולה לחזור הביתה, הילדים לא ראו את הבית, את הצעצועים שלהם ואת המיטות במשך חודש וחצי. בסך הכול אנחנו רוצים לחיות פה בשקט ובשלום".

איציק בר אור, חובש "איחוד הצלה" המתגורר בקיבוץ, סיפר לוואלה! חדשות: "שמעתי 'צבע אדום' ומיד לאחר מכן פיצוץ מאוד קרוב. יצאתי החוצה מהבית שלי, שמעתי צעקות עזרה, רצתי לרכב והבאתי ציוד עזרה ראשונה. בסוף שורת הבתים שבה אני גר ראיתי עשן מיתמר מרכב. את הילד מצאנו בתוך הבית, ככל הנראה זו איזושהי פגיעת הדף. הוא סבל מפגיעת ראש קשה. שניות לאחר מכן הגיע צוות רפואה צבאי, והרופא בצוות קבע את מותו של הילד. ההורים והילדים הנוספים היו בבית, ברגע שקרה האירוע פינו אותם מהבית. כרגע יש בזירה צוותים גם של הצבא, גם של מד"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
זירת ההתפוצצות של הפצמ"ר בקיבוץ בשער הנגב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, כבאות מחוז דרום

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אחרי האירוע הקשה עם ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר. "בשם אזרחי ישראל, אני מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחתו של הילד", אמר נתניהו. "ברגע הקשה הזה אני מחזק את אזרחי ישראל". ראש הממשלה הזהיר כי חמאס "ישלם מחיר כבד על פיגוע הטרור הקשה הזה". לדבריו, "צה"ל והשב"כ יעצימו את הפעולות נגד חמאס וארגוני הטרור בעזה עד שמטרת מבצע 'צוק איתן' תושג".

ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
הקיבוץ בשער הנגב, הערב/חטיבת דובר המשטרה

שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו התייחס למותו של הילד בשער הנגב. "אני מגנה בחריפות את פיגוע הטרור הבלתי נסבל הזה ושולח את תנחומיי למשפחתו של הילד", כתב בדף הפייסבוק שלו. "לישראל יש הזכות והחובה להגן על עצמה וארצות הברית תומכת בכך".

פגיעת רקטה בבית בשדרות, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
הבית שנפגע ישירות מרקטה בשדרות, הערב/חטיבת דובר המשטרה

פצצת המרגמה שהתפוצצה בקיבוץ בשער הנגב היא אחת מעשרות רבות של רקטות ופצמ"רים שנורו במהלך היום מרצועת עזה לעבר ישראל. בסביבות 18:00 הערב יורטה בשמי חולון שנורתה לעבר גוש דן. לפני כן נשמעה אזעקה ערי המרכז, בין היתר בתל אביב, בחולון, בבת ים, ברמת גן, בגבעתיים ובבני ברק. רסיס נפל בדרום בתל אביב.

באותה שעה נשמעה אזעקה גם באשדוד וביישובי המועצה האזורית חבל יבנה. מעט קודם לכן פגעה רקטה בבית בשדרות, ושלושה בני אדם לקו בחרדה. מעט אחרי 20:00 יירטה סוללה של "כיפת ברזל" רקטה בשמי המועצה האזורית מרחבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הכנסת שנפגע באשדוד, אחר הצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד קודם לכן אחר הצהריים התפוצצה רקטה בבית כנסת באשדוד. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסים: שני צעירים בני 26 ו-25 נפגעו בגפיים ופונו לבית החולים קפלן ברחובות, ואישה בת 40 נפצעה בפניה ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון. כמו כן, שמונה בני אדם שהיו במקום הוגדרו נפגעי חרדה. תחילה היה חשש שמבנה בית הכנסת יקרוס, אולם חשש זה הוסר בהמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקרנים מתקהלים סביב בית הכנסת שנפגע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוטי וובר, חובש בכיר במד"א, סיפר: "זיהינו פגיעה ישירה במבנה גדול של בית כנסת. במקום היו הרס ושברי זכוכיות, גם בבניינים הסמוכים ניתן היה לראות את שברי הזכוכיות והתריסים. הייתה המולה גדולה ואנשים רבים היו בהיסטריה ומבוהלים. ביניהם איתרנו שלושה פצועים מרסיסים, שהיו בהכרה מלאה. צוותי מד"א טיפלו במקום בנפגעי חרדה".

פגיעה ישירה בבית כנסת באשדוד. משה ויצמן, מערכת וואלה! NEWS
נזק בתוך בית הכנסת באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, משה ויצמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקי רסיסי הרקטה באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות הצהריים נפצע בינוני גבר בן 54 מפגיעת רסיסים כשרקטה התפוצצה בחניון בבאר שבע. צוות מגן דוד אדום פינה את האיש לבית החולים סורוקה בעיר כשהוא סובל מפגיעה בזרועו. נזק נגרם לכמה כלי רכב שהיו במקום. כשעתיים לאחר מכן, בסביבות השעה 14:15, שוגרה רקטה לעבר תל אביב, היא נפלה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק. לא נשמעה אזעקה באזור.

3 פצועים בפגיעת רקטה בבית כנסת. צילום מסך
בית הכנסת שנפגע באשדוד/צילום מסך

במקביל לירי לעבר באר שבע, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות בשמי שדרות ואחת נוספת בשמי המועצה האזורית מרחבים. עוד חמש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באשכול. מוקדם יותר יורטו שתי רקטות באמצעות מערכת "כיפת ברזל" בשמי אשקלון ושלוש רקטות נוספות נפלו ביישוב במועצה האזורית אשכול. אחת מהן התפוצצה במרחק של 12 מטרים בלבד מגן ילדים מאוכלס. המבנה ממוגן ולכן לא היו נפגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבי מחוץ לבית הכנסת לאחר הפגיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צה"ל המשיך לתקוף גם היום ברצועת עזה. מחצות הלילה ועד 19:00 בערב הותקפו 35 יעדים. בין המטרות שהותקפו היו מתחמי שיגור, אתרים לאחסון אמצעי לחימה ומשגרים מוטמנים, בהם משגר שממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל. כמו כן, חוסלו חמישה פעילי טרור. מאז שהפלסטינים הפרו את הפסקת האש ביום שלישי אחר הצהריים הותקפו 200 מטרות, ו-23 פעילי טרור חוסלו מהאוויר.

פגיעה ישירה בבית כנסת באשדוד. משה ויצמן, מערכת וואלה! NEWS
בימת בית הכנסת לאחר הפגיעה/מערכת וואלה! NEWS, משה ויצמן

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, אמר הערב בתכנית אולפן שישי בערוץ 2: "אנחנו נמצאים במערכה מול ארגון טרור שרואה בפגיעה בילד הישג". הוא הוסיף ואמר: "לא נלך לשום מקום עד שלא יושג השקט. הרמטכ"ל הסתובב היום וביקר את יחידות צה"ל בעוטף עזה ונפגש עם אזרחים ותושבים ביישובים. אנחנו עסוקים במשימה מאוד גדולה, נחושים לתקוף ולהשיב את השקט. גם הערב אנחנו תוקפים ברצועה בעוצמה רבה".

רקטה התפוצצה בחניה בבאר שבע וגרמה לנזק ופצוע. יותם רונן
זירת הנפילה של רקטה בחניון בבאר שבע, היום/יותם רונן

קודם לכן, בסביבות השעה 13:30, התפוצצו שתי רקטות במועצה האזורית אשכול, אחת מהן בתוך יישוב. אישה לקתה בחרדה וטופלה במקום. נזק קל נגרם לכמה מבנים. לפני כן התפוצצו שתי רקטות בשטחים חקלאיים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כשברקע ירי הרקטות המתמשך, קרא אחר הצהריים ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' לשר החינוך שי פירון להיפגש בהקדם עם ראשי הרשויות בדרום ו"לבחון יחד פתרונות יצירתיים, לקראת פתיחת שנת הלימודים באחד בספטמבר". זאת בעקבות הודעתו של פירון אתמול ולפיה שנת הלימודים תיפתח כסדרה, חרף המצב הביטחוני.

"כולנו מבינים את הרצון לשגרה מלאה ולפתיחה חגיגית של שנת הלימודים", אמר דנילוביץ'. "לצערנו, המציאות בשלב זה שונה ומורכבת. אנו פועלים מתוך אחריות. ההתגוששות דרך אמצעי התקשורת אינה מכובדת, מכיוון שלכולנו יש אינטרס משותף. נותרו כעשרה ימים ואין צורך בכיפוף ידיים, זה מיותר לחלוטין".

רקטה התפוצצה בחניה בבאר שבע וגרמה לנזק ופצוע. יותם רונן
באר שבע, היום/יותם רונן

מוקדם יותר היום התייחס להודעת פירון גם ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן. "הצהרתו של שר החינוך איננה מתקבלת על הדעת", אמר. "אנחנו בשדות נגב לא מוכנים לסכן את ילדינו, ולכן אם הירי המסיבי ליישובינו יימשך, לא נפתח את שנת הלימודים כסדרה".

עידאן הוסיף והסביר: "טווחי הנסיעה וזמני השהייה בתחנות האיסוף לבתי הספר ארוכים מאוד, והילדים חשופים לירי באוטובוסים ובתחנות לא ממוגנות. בנוסף לכך, ישנם פערי מיגון במוסדות החינוך שטרם הוסדרו. אנו לא מוכנים להעמיד את ילדינו בסכנת חיים ממשית".

גם ועד ההורים באשקלון מסר כי אינו מקבל את הצהרתו של פירון. "הצהרתו של שר החינוך אינה תקפה. ראשי הערים איתנו, אבל גם אם ישנו את דעתם, והמצב לא ישתנה, נתנגד לפתיחה של שנת הלימודים", נאמר בהודעת הוועד.

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט, מור שמעוני, אבי אשכנזי, אמיר תיבון ודנה ירקצי

(עדכון ראשון: 15:46)

עשן מיתמר בשמי עזה בעקבות תקיפת חיל האוויר. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעזה, היום/רויטרס
הרס בצפון רצועת עזה בעקבות תקיפות חיל האוויר. 22 באוגוסט 2014. AP
נזק בצפון הרצועה אחרי אחת התקיפות/AP
שרידי רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. חטיבת דובר המשטרה
שרידי רקטה שהתפוצצה בשדה במועצה האזורית אשכול/חטיבת דובר המשטרה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה הלילה. דובר צה"ל
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הלילה/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשדוד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
18 משתפי פעולה פלסטינים הוצאו להורג בעזה. מתוך טוויטר, צילום מסך
אנשי חמאס מוציאים להורג אנשים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל/צילום מסך, מתוך טוויטר
פלסטינים בורחים בזמן תקיפת חיל האוויר בעזה. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
פלסטינים נסים בזמן תקיפת חיל האוויר בעיר עזה/רויטרס
פלסטינים בורחים בזמן תקיפת חיל האוויר בעזה. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
פלסטינים בורחים בזמן תקיפת חיל האוויר בעזה. 22 באוגוסט 2014/רויטרס
פלסטינים מתפללים במסגד ברפיח שנפגע בתקיפות צה"ל. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
תפילות יום השישי בין שרידי מסגד שנפגע בתקיפות צה"ל ברפיח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully