וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אי אפשר לכפות שלום על הפלסטינים"

שר החוץ התייחס בנאומו למצבה המדיני של ישראל והבהיר כי גישתו שונה מהגישה ששלטה בישראל ביחס לשלום עם הפלסטינים. "קודם נשיג ביטחון כלכלי, אחר כך שלום", אמר

שר החוץ אביגדור ליברמן נאם היום (חמישי) בכנס הנועל של ועידת הנשיא בירושלים והתייחס למצב המדיני של ישראל וליחסים עם הרשות הפלסטינית. ליברמן הבהיר כי אי אפשר לכפות הסכם שלום עם הפלסטינים, כפי שלדבריו סברו בישראל. "אנחנו ניצבים יום ביומו בפני איומים וטרור. כל שבוע אנחנו שומעים שוב קריאה ממנהיגי אירן למחוק את ישראל מעל פני האדמה, ולמרות כל הבעיות באזור, אנחנו שולטים במצב עם הפלסטינים", אמר.

ליברמן הביע תקווה שנוכח "האביב הערבי", בוועידה בשנה הבאה ישתתפו נציגים ממצרים, סוריה וירדן בוועידה איתם ניתן יהיה לדבר על נושאים נוספים מלבד התחום המדיני. "ברגע שנתחיל לדון עם שכנינו איך לפתח את הכלכלות, לשתף פעולה ולעסוק בחינוך, נראה מצב שונה לגמרי", ציין.

מוקדם יותר הגיב פרס בוועידה לראשונה על מסקנות הדו"ח החמור של מבקר המדינה על האסון בכרמל, וכן על הדו"ח שפורסם בשבוע שעבר על המשט הטורקי. "את העבר אי אפשר לשנות, העבר מת", אמר הנשיא, "צריך ללמוד מהצלחות". לדבריו, הדו"חות "לא חסכו בגינויים על הכישלונות הללו".

"בוא נעשה ועדות חקירה על ההצלחות שלנו, במקום על הכשלונות", הציע פרס, "בוא ננסה ונראה איך בדיוק ביצענו דבר שהוא נכון, ונלמד מכך. אני, כאדם, חושב שיש לתת לעבר לנוח בשקט".

פרס הוסיף כי "לנסות לתקן את העבר זו טעות. רכזו את כל מאמציכם בעתיד. כעת העתיד אינו ידוע. עליכם לקחת סיכון, כך שלמעשה עליכם לבחור בין שני סוגים של טעויות: האחת, לא לעשות דבר, או לעשות קצת גם אם זה כולל טעות. מוטב שתנסו, גם אם תשגו, ואולי תצליחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully