וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבט: מה קורה כששותים משקה אנרגיה בגובה 3,650 מטר?

5.8.2016 / 8:30

תחזיקו חזק, כי איציק ויואב מגיעים לטיבט! יש תחושה של קדושה באוויר, אבל תחושה של חמצן אין. קחו נשימה עמוקה ובואו לגלות את המחוז הכי רוחני בסין, עם מקדשים עתיקים ונזירים בודהיסטים בכל פינה. פרק 7, חלק 1

צילום: דגן שני עריכה: דגן וולנסקי

שמים כחולים, מדבריות קרח, הרים מושלגים, אגמים קדושים ונזירים צבעוניים - המחוז שעל גג העולם שובה בקסמו את דימיונם של רבים בסין ומחוצה לה.

ערבות רחבות ידיים ומדבריות קרח זרועים באגמים קדושים ומנזרים מבודדים ומלאי קסם של הבודהיזם הטיבטי, מוקפים שרשראות הרים מושלגים שבראשן רכס ההימאליה, הגבוה בעולם. מעל להאסה, הבירה המסתורית, מתנשא ארמון פוטאלה, אחד המבנים המרשימים בעולם שהיה המרכז של טיבט במשך מאות שנים.

להאסה (Lhasa, בסינית: 拉萨), הבירה הקדושה של מחוז טיבט, היא אחת הערים העוצמתיות והמרתקות ביותר בעולם. העיר ניחנה במיסתורין וקסם רב, לא רק בזכות העובדה כי היא אחת הערים הגבוהות ביותר בעולם (3,650 מטרים מעל פני הים), או בגלל ריחוקה הגיאוגרפי והמאמץ הרב הכרוך בלהגיע אליה, אלא בעיקר בגלל המורשת התרבותית המפוארת והעתיקה שלה, ההיסטוריה הארוכה וההילה הרוחנית שעוטפת אותה מכל עבר.

פירוש שמה של להאסה בשפה הטיבטית הוא "ארץ הקודש", "מושב האלים" או "ארץ הבודהה". האזור בו היא יושבת נחשב למרכז הרוחני של הבודהיזם הטיבטי ולערש דת הב?ו?ן הקדומה. להאסה שוכנת בדרום-מזרח טיבט, במרכזה של הרמה הטיבטית, סמוך לגדה הצפונית של נהר קיצ'ו (פלגו של נהר ברהמהפוטרה, הידוע גם בשם "יארלונג צאנגפ?ו?"), בתוך עמק מוקף פסגות הרים מושלגות. העיר משתרעת על-פני שטח של כ-31.5 אלף קמ"ר ואוכלוסייתה מונה כ-420 אלף איש, 87% מהם הם בני המיעוט הטיבטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully