וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי ארוך בעולם: שביל ישראל יצולם בגוגל Street View

4.5.2015 / 16:00

במשך 3 חודשים יצעדו מטיילים מטעם החברה להגנת הטבע את כל שביל ישראל (1,100 ק"מ), תוך שהם מתעדים את השביל בעזרת מצלמות ה-Trekker של גוגל Street View. זה יהיה צילום השביל הארוך ביותר שנעשה אי פעם והצילום הראשון בעולם של שביל טיולים החוצה מדינה שלמה

באדיבות החברה להגנת הטבע
צילום שביל ישראל לגוגל סטריט וי. מנחם רייס, מערכת וואלה! NEWS
שביל ישראל מהשטח אל המסך שלכם עם גוגל Street View/מערכת וואלה! NEWS, מנחם רייס

לרגל עשר שנות פעילות גוגל בישראל ובמלאת 20 שנה להיווצרו של שביל ישראל, המסומן על-ידי החברה להגנת הטבע, יוצאים שני הארגונים במיזם משותף: החל מהימים הקרובים, במשך שלושה חודשים, יצעדו אנשי הדור הצעיר של החברה להגנת הטבע את כל שביל ישראל (1,100 ק"מ), תוך שהם מתעדים את השביל בעזרת מצלמות ה-Trekker של Street View.

זה יהיה צילום השביל הארוך ביותר שנעשה אי פעם והצילום הראשון בעולם של שביל טיולים החוצה מדינה שלמה, מתחילתה ועד סופה, במטרה למפות את השביל עבור הדורות הבאים. לשם כך, הגיעו לישראל בימים האחרונים שתי מצלמות ייעודיות.

שביל ישראל נחנך על ידי החברה להגנת הטבע בשנת 1995, במטרה ליצור שביל הליכה רגלי לאורך המדינה. השביל מתחיל בקיבוץ דן בצפון ומסתיים באילת בדרום ועובר בגליל, בכרמל, לאורך החוף, בתל אביב, ראש העין, אלעד, מרחב מודיעין, בשפלת יהודה, בבית גוברין, באזורים נרחבים בנגב ובהרי אילת.

צילום שביל ישראל לגוגל סטריט וי. מנחם רייס, מערכת וואלה! NEWS
סלפי מהלך. מטיילים בשביל ישראל עם מצלמות ה-Trekker/מערכת וואלה! NEWS, מנחם רייס
צילום שביל ישראל לגוגל סטריט וי. מנחם רייס, מערכת וואלה! NEWS
אתה רואה שם? צריך לצלם גם את ההר הזה.../מערכת וואלה! NEWS, מנחם רייס

למעלה מ-9 מיליון קילומטרים של דרכים כבר צולמו

שביל ישראל הוא שם וסימן רשום של החברה להגנת הטבע.
פרויקט Street View של גוגל, שהושק במאי 2007, זמין כיום ב-66 מדינות על פני כל שבע היבשות. הכלי מאפשר למשתמשים לנווט באופן וירטואלי בשכונות, אתרים היסטוריים, מוזיאונים, מבני ציבור ואחרים באמצעות תמונות פנורמיות מגובה הרחוב.

מאז השקת הפרויקט צולמו למעלה מתשעה מיליון קילומטרים של דרכים. הפרויקט, שהחל כטנדרים עמוסי מצלמות, מכשירי לייזר וג'י.פי.אס, שנסעו בכבישים ברחבי העולם, התרחב למספר רב של מכשירים, המאפשרים לתפוס תמונה של 360 מעלות בתנאי שטח שונים. חוץ מהמכונית הייעודית, צוות ה-Street View משתמש גם באופני שלג, תלת אופן, עגלה ותרמיל גב.

ב-Street View ניתן למצוא כמה מהנופים ומסלולי הטיול היפים בעולם, ושביל ישראל מצטרף לשורה ארוכה של טרקים ונופים המתועדים במפות גוגל. בין האתרים ניתן למצוא את עמק הקומבו שלמרגלות הר האוורסט בנפאל, שיט לאורך נהר הקולורדו, שונית המחסום הגדולה שבאוסטרליה, שונית האלמוגים הגדולה בעולם והפירמידות של גיזה.

מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, אמר: "אנו גאים בשיתוף הפעולה עם החברה להגנת הטבע ושמחים למפות את שביל ישראל לטובת המטיילים מישראל ומחוצה לה. לאחר שנשלים את המשימה הזו, יצטרף שביל ישראל לאתרי מורשת וטבע ברחבי העולם כמו הפירמידות בגיזה, נהר האמזונס והמקדשים בקמבודיה שכבר נמצאים על גבי מפות גוגל".

מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה (משה) פקמן: "החברה להגנת הטבע רואה חשיבות רבה בחשיפת והצגת הארץ והטבע הישראלי לתושבי הארץ ואזרחי העולם. חשיפת שביל ישראל בפלטפורמות גוגל, תעודד תיירים מחו"ל ותושבים רבים מישראל, לצאת ולחוות ברגליהם וחושיהם את נופיה הטבעיים והתרבותיים המגוונים של ישראל, להתאהב בהם ולפעול לשמירתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully