וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הנער שאנס בת 14 תקף עוד נערות

איילה חננאל ונעמה טלמור

23.6.2009 / 16:34

נערה מיישוב בשפלה התייצבה לבדיקה רפואית, שם התברר לה שנכנסה להריון. לאחר מכן הגיעה למשטרה וטענה: "נאנסתי על ידי נער בן גילי"

נערה בת 14 מיישוב בשפלה, התלוננה במשטרה כי נער בן גילה אנס אותה מספר פעמים ואף הכניס אותה להריון. הוריה של הנערה הבחינו בהריונה ושאלו אותה לפשר הדבר, אז נשברה הנערה וגוללה באוזניהם את נסיבות הריונה. הנערה סיפרה כי מקרי האונס נמשכו זמן רב, וכי במסגרתם ארב לה החשוד במעשה בחדר מדרגות וביצע בה את זממו למרות התנגדותה. היום תיאלץ הנערה לעבור הפלה.

קצין אגף החקירות של מרחב השפלה, סנ"צ ליביו ליפן, סיפר לוואלה! חדשות, כי החקירה נמצאת בשלביה הראשונים וקיים חשד כי הנער החשוד באונס עומד מאחורי מקרי אונס נוספים. לדבריו, "הנער והנערה הם שכנים ובבית הספר שמו לב לירידה ברמת הלימודים של הנערה, ירידה בריכוז ובמצב רוח כללי ירוד. גורמים בבית הספר העירו את תשומת לב ההורים אשר ניסו לברר עם בתם את הסיבות להתנהגותה, ובמסגרת כך לקחו אותה לבדיקה רפואית אשר גילתה כי הנערה בהריון".

ליפן הוסיף, כי הנער החשוד במעשה נעצר וקשר עצמו למעשים המיוחסים לו. כנשאל מדוע ביצע את המעשים שביצע, ענה הנער לחוקרים: "לא חשבתי על אף אחד, אלא רק על עצמי".

לפני כשבוע עלה החשד כי 12 ילדים בגילאי 11-13 מאזור השפלה, קיימו יחסי מין עם מספר ילדות לאחר שעות הלימודים. במשטרה חושדים כי כמה מהמקרים נעשו תוך הפעלת אלימות ואיומים. שלושה מהילדים נשלחו למעצר בית. הילדים חשודים בביצוע אונס ומעשים מגונים. מהמשטרה נמסר כי ידוע להם על חמש בנות שנפגעו וקיים חשד שישנן בנות נוספות שנפגעו.

הפרשה התגלתה בעזרת ערנותה של אחת המחנכות ששוחחה עם הילדים וזיהתה כי מתנהל בינהם שיח לא רגיל בנושא. הדבר עורר את חשדה כי הסיפור גדול יותר מכפי שהילדים מספרים. בשלב זה היא החליטה לערב את גורמי הרווחה ושאר הנוגעים בדבר, ומרגע זה התגלגל הסיפור לכדי חקירת המשטרה.

התנאים להפסקת הריון בישראל

הפסקת הריון מותרת על פי חוק שנחקק בישראל בשנת 1977. החוק מפרט תנאים שונים לפיהם מאשרת הוועדה להפסקת הריון את ההפלה ובהם כשההריון נובע מיחסים אסורים על פי חוק. הוועדה מונה 3 חברים, שני רופאים ועובדת סוציאלית. לכל הפחות על חבריה נמנית אישה אחת.

ההליך מתבצע באופן הבא: האישה פונה לאחת מן הוועדות הנמצאות ב-6 בתי חולים ברחבי הארץ, חברי הוועדה דנים בסיבות להפסקת ההריון, ורק לאחר הסכמתה של הפונה ובמידה והיא עונה לפחות על אחד מן הקריטריונים, מאשרת הוועדה את הפסקת ההריון. אם האישה נמצאת מעל לשבוע ה-23 להריונה מועברת בקשתה לוועדה מיוחדת. החלטת הוועדה נמסרת לרוב באופן מיידי וכך האישה רשאית לעבור את ההפלה. במקרים של אונס, בייחוד של קטינות, מאשרת הוועדה על פי רוב את הפסקת ההריון וללא שום הסתייגות.

עדכון ראשון: 13:26

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully