וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרי מג"ב עוצרים מתנחל באלימות

יהושע בריינר

20.7.2009 / 21:50

בסרטון שפורסם הערב נראה קצין מג"ב כשהוא משתמש באלימות במעצר מתנחל היום בצומת חווארה. ח"כ בן ארי: "יש להרחיק אותו לאלתר"

מערכת וואלה!

(צילום: יהונתן קלרמן)

על רקע פעולות 'תג המחיר' שנקטו היום (שני) מתנחלים בעקבות פינוי מספר מאחזים בלתי חוקיים בבנימין, אך נראה שגם שוטרי מג"ב לא תרמו להרגעת הרוחות היום. מסרטון שהגיע לידי וואלה! חדשות שצולם היום בצומת חווארה סמוך ליצהר, נראה מעצר של מתנחל שביחד עם חבריו חסמו את כביש הגישה לצפון השומרון. בסרטון, נראה קצין מג"ב כשהוא מפעיל אלימות רבה על מנת לאזוק את הצעיר, זאת על אף שהצעיר איננו מתנגד למעצר. מדובר בקצין שהיה מעורב במעצרו של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לפני מספר שבועות, אותו דורשים המתנחלים להשעות לאלתר.

בסרטון נראה הקצין, ביחד עם עוד שני שוטרים, כשהם משכיבים את המתנחל על הרצפה, תוך כדי שהם לוחצים בחוזקה על פניו. בדרך למעצר, שנעשה בחסות חיילי צה"ל, דורך הקצין על ידו של הצעיר וממשיך לדחוף את ראשו אל העפר זאת על אף שאפו של הצעיר החל לדמם. לדברי המתנחלים, בעקבות האלימות הרבה שהופעלה נגד המתנחל הוא הובהל בהמשך לטיפול רפואי עם חשש לשבר באפו. "אם רוצים לעצור מישהו, יש דרך לעשות את זה", אומר אדם שהיה במקום, "זו בושה וחרפה. פשוט דחסו לו את האף לאדמה בזמן שעוד שני שוטרים מעקמים לו את היד בכל דרך אפשרית. לצערי זה לא מפתיע שככה מתנהגים שוטרים דווקא נגד יהודים".

"אני פונה הערב למפקד מג"ב ודורש להרחיק לאלתר את הקצין משירותו במג"ב" אמר הערב ח"כ בן ארי. זהו אותו קצין שבגלל מעשיו הבלתי חוקיים נגדי, המפכ"ל והרמטכ"ל צריכים להגיע לוועדת הכנסת על מנת לתת דין וחשבון". גם ארגון ועד מתיישבי השומרון דורש לפתוח בהליכים נגד הקצין עקב "האלימות הקשה שהוא מפגין כנגד המתיישבים פעם אחר פעם", לדבריהם.

ממג"ב נמסר כי התקרית נמצאת בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully