וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: לראשונה הזוכים בפרסי אופיר לא יקבלו כסף

9.9.2014 / 14:47

דרמה באוסקר הישראלי: כשבועיים לפני הטקס נמסר למועמדים כי הוחלט לבטל את הפרס הכספי הנלווה לפסלון. משה איבגי מחרים את הטקס ושחקנים נוספים זועמים. מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

מאת: שגיא בן נון והילה קובו

לראשונה מאז יוסד טקס פרסי האוסקר הישראלי, הזוכים בפרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע לא יזכו גם בפרס כספי נלווה. שחקנים בכירים ומועמדים לפרסים, שקיבלו הודעה על כך לפני יומיים, מגיבים בחריפות על ההחלטה. למהדורת וואלה! חדשות נודע כי השחקן משה איבגי, נסיך הקולנוע הישראלי, יחרים את הטקס בשל כך, ולא יגיש בו את פרס הסרט הטוב כפי שנקבע. "זה מזעזע, מזעזע", אמר היום איבגי למהדורה, "איזה זכות יש לעשות דבר כזה בכלל?! מי החארות שמקבלים את ההחלטות האלה? זה מזעזע כי התעשיה שלנו עובדת בדם. התקציבים הם עלובים, אף אחד לא מרוויח כמעט כלום מהדבר הזה. זה לא הוליווד שאתה מרוויח מיליונים".

גם דאנה איבגי, בתו של משה איבגי, הגיבה קשה להחלטה."זה אבסורד שנורא נהנים לחגוג את הקולנוע הישראלי ולהתפאר בו, ומצד שני כל דבר שיכול לעזור במינימום לאמנים – לוקחים מאיתנו. כשאני זכיתי בפרס זה מימן את לימודי בניסן נתיב. זה לא הרבה אבל זה עוזר", אומרת איבגי בעלת שתי המועמדויות השנה לטקס פרסי אופיר - היא מועמדת בקטיגוריית השחקנית הטובה ביותר על כיכובה בסרט "אפס ביחסי אנוש", ומועמדת בקטיגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר בסרט "את לי לילה".

ההחלטה הכעיסה גם את הבמאי והמפיק מרק רוזנבאום, שחמישה סרטים בהפקתו זכו בפרסי אופיר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר: "מעבר לים", "קלרה הקדושה", "קרקס פלשתינה", "החברים של יאנה" ו"חתונה מאוחרת". רוזנבאום הוא גם חבר הנהלת האקדמיה שפעל כנגד ההחלטה. "זה מאוד מצער אותי. החליטו במשרד התרבות שהאקדמיה לא תקבל תיקצוב לפרסים. אי לכך אין לנו תקציב לפרסים. בזמן שהיו דיונים בשינוי כללי המועצה האקדמיה הציגה את העמדות שלה, ביקשנו שיכירו בנו כגוף שזכאי להעניק פרסים, המועצה לא קיבלה את העמדה שלנו, ולכן אנחנו לא יכולים לחלק פרסים כי אין לנו מאיפה. תראה, אנשים בתעשייה הזאת, בהם במאים, תסריטאים, שחקנים, טכנאים ומפיקים גם, מתקיימים בתוך מאבק מאוד מאוד קשה. הפרס הזה היה דרך לתת לאנשים עוד טיפת פרנסה, וחבל שהוא בוטל".

"זה באמת חבל", אמר לנו אוהד קנולר, יו"ר הוועד המנהל של שח"ם, ארגון השחקנים בישראל, "מי שמשקיע ועשה עבודה טובה ראוי להוקרה בדמות כסף, שטובה יותר בעיני מאשר הוקרה בדמות פסלון".

השחקן זהר שטראוס אמר: "למה רק את הכסף? אני מציע שיחסכו את הפסלון ובמקומו יעניקו ליוצרים כוס פלסטיק וזכות לעמוד בצומת לקבץ נדבות. שרת התרבות לטיפולך המיידי אודה".

מי אחראי? חילופי האשמות בין האקדמיה לקולנוע למשרד התרבות

הודעת מייל בנושא נשלחה השבוע למועמדים בפרס, ובה הסביר איתן אבן, יושב ראש האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה, כי מדובר בהחלטה של מועצת הקולנוע. אבן אף חזר על הדברים היום בפני מהדורת וואלה! כשאמר: "החלטת מועצת הקולנוע מוזרה מאוד. רק אלוהים יכול להסביר את זה, אני לא יכול. תיקצוב הפרסים עמד בסך הכל על 150 אלף שקלים. למה היה כל כך דחוף להוציא מאיתנו סכום כזה?! המועמדים יקבלו רק פסלון וכבוד, אבל לצערי לא יקבלו כסף".

לעומת זאת, מועצת הקולנוע ומשרד התרבות מגלגלים את האחריות בחזרה לאבן וטוענים כי זו הייתה החלטה שלו. ממועצת הקולנוע נמסר בתגובה: "חבל מאוד שהאקדמיה לקולנוע זורה חול בעיני הציבור ומסלפת את המציאות. התקציב הכולל שהקצתה השנה מועצת הקולנוע לטובת טקס פרסי אופיר לא רק שלא הופחת אלא אף הוגדל ביחס לשנה שעברה והוא עומד על כחצי מיליון שקל. ההחלטה כיצד לחלק את הסכום בין תקציב ההפקה של הטקס לבין תקציב הפרסים הניתנים ליוצרים התקבלה באופן עצמאי לחלוטין על ידי האקדמיה לקולנוע ועל דעתה בלבד. אנו רואים בחומרה רבה את החלטת יו"ר האקדמיה, איתן אבן, שהחליט מסיבותיו להקצות את מלוא הסכום בסך 500,000 ש"ח לטובת הפקת הטקס, ולוותר על הפרסים ליוצרים. מועצת הקולנוע הישראלי ומשרד התרבות מצפים מאבן לחזור בו מהחלטתו זו, ולדאוג להקצות מתוך התקציב האמור סכום לטובת פרסים ליוצרים, בדיוק כפי שהיה בשנים קודמות. מועצת הקולנוע ומשרד התרבות ימשיכו לפעול לטובת הקולנוע הישראלי והיוצרים".

עוד במהדורה:

זינוק של פי שלושה במספר החרדים שמחפשים תעסוקה במשק. כשנה אחרי שנחקק החוק לשיוויון בנטל, יותר ויותר חרדים יוצאים מהכולל אל העבודה, נתונים שהציד משרד הכלכלה בועדת פרי חושפים כי במחצית הראשונה של 2014 פנו למרכזי התעסוקה של המשרד אלפיים מאה שלושים וחמישה גברים חרדים, זינוק של פי שלוש ביחס לשנת 2013. מחצית מהפונים, עונים במדויק על הפלח שוועדת פרי מנסה לשלב בשוק התעסוקה - גברים בגילאי 18 עד 27. החרדים שפונים למרכזים מקבלים הכשרה וייעוץ מקצועיים, הכל בתיאום עם הרבנים וראשי המגזר החרדי.

"האח הגדול" גרסת בתי המשפט: דיון בבית המשפט העליון בערעור של נהג שהורשע בהריגה שודר היום לראשונה בשידור חי, עד היום לציבור הרחב הייתה אפשרות להגיע לדיונים כל עוד לא מדובר בדיון בדלתיים סגורות. הדיון העובר היום בגרסת שמע בלבד, אך האפשרות לשדר את הנעשה באולם בית המשפט בוידאו כבר עומדת על הפרק. הילה קובו, עורכת דין שהחליטה דווקא לעסוק בעיתונות, חושבת שהדיונים בעליון לא תורמים לציבור ואם כבר מחליטים לשדר "ריאליטי משפטי" צריך להתחיל בערכאות נמוכות.

מונית לנשים בלבד כובשות את ניו יורק - האם הבשורה הפמיניסטית תגיע גם לארץ? אחרי שהצליחו במלבורן, פריז ולונדון, המוניות הוורודות, מגיעות לתפוח הגדול. הרעיון אמור לספק תחושת ביטחון לנשים שחוששות לנסוע עם נהגים גברים ולספק פתרון תעסוקתי לנשים שנהנות לשבת מאחורי ההגה. האם בקרוב נראה מוניות ורודות גם על כבישי הארץ?

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully