וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו התכופף ולחש: האמריקנים מאזינים"

22.12.2013 / 14:34

איש ציבור שנפגש עם ראש הממשלה בביתו בירושלים סיפר לוואלה! חדשות כי כשעלה נושא רגיש לדיון הם יצאו למרפסת: "הוא הסתיר את פיו בעיתון וביקש ממני ללחוש"

מערכת וואלה!

רבים הופתעו לשמוע את הפרסומים האחרונים על כך שהאמריקנים מאזינים גם למנהיגים בישראל. עם זאת, נראה שאת המנהיגים עצמם זה לא הפתיע, ואף מתברר שכל ראשי הממשלה בעשרות השנים האחרונות מתנהלים מתוך הבנה שארצות הברית רואה ושומעת הכול. מעדות של איש ציבור שהגיעה לידי וואלה! חדשות עולה כי גם ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו ידע על כך.

"הייתי בפגישה אצל ראש הממשלה נתניהו בקדנציה הראשונה שלו בבית ברחוב עזה", סיפר איש הציבור. "תוך כדי הפגישה שנגעה בנושאים רגישים, יצאנו למרפסת הבית. לפתע נתניהו התכופף ואמר לי להתכופף גם. הוא הסתיר את פיו בעיתון. שאלתי אותו מה קרה, והוא אמר לי: 'דבר בלחש. האמריקנים מאזינים'".

על פי יוסי מלמן, הפרשן לענייני מודיעין של עיתון "סופהשבוע", האמריקנים מאזינים כבר 50 שנה "לכל דבר שזז", אולם תעוזתם גוברת ככל שהטכנולוגיה משתכללת. "היום מסוגלים האמריקנים להאזין כמעט לכל דבר באמצעות לוויינים ואמצעים אחרים", הוא הסביר. "צריך לקחת בחשבון שגם הצפנים הסודיים של המוסד, של אמ"ן ושל הוועדה לאנרגיה אטומית פוצחו ופענחו על ידי האמריקנים, והם מאזינים לכל תשדורת שיוצאת מישראל.

"כנראה, ראש הממשלה יודע משהו שאנחנו לא יודעים", הוסיף מלמן. "היום הטכנולוגיה היא כל כך משוכללת שאפשר להאזין גם כשאתה לא נמצא בתוך הבית, מבעד לחלון מתנועות השפתיים שלך. כך שהטכנולוגיה מאפשרת היום האזנה בהיקפים שלא היו כדוגמתם והתוצאה שהיא שהאמריקנים מאזינים גם לראשי ממשלות בכל העולם וגם לבעלי בריתם כמו ישראל".

עוד במהדורה:

עדויות בפרשת האונס הקבוצתי שנחשפה אתמול בוואלה! חדשות: "אמרו לי שהיא זורמת, אני בכלל בתול" – זו עדותו של הנער שקיבל את הנערה כמתנת יומולדת. הנערים החשודים הובאו היום להארכת מעצר בבית המשפט לנוער ושני נערים נוספים נעצרו. המשטרה מגדירה את הפרשה כ"רגישה ומורכבת" וצפויה לחקור קטינים נוספים שעל פי החשד מעורבים בפרשה.

תיעוד הפוגרום של האריתראים בכנרת: אבנים, מקלות ופאניקה – כך חושפים צילומי וידאו של מצלמות האבטחה שהגיעו לידי וואלה! חדשות. תושבי הקיבוץ התבקשו להישאר להסתגר בבתיהם. שלומי ברדה, אחראי האבטחה של שגריר אריתראה: " "אם היו מתעכבים עשר שניות בחילוץ השגריר – היה שם לינץ' ".

תם עידן תור הזהב של הישראלים באוסקר? "בית לחם" לא יתמודד על פרס הסרט הזר באוסקר 2013. לאחר עשור מפואר של מועמדויות ישראליות בקטיגורית הסרט הזר הטוב ביותר – נראה שלאקדמיה לקולנוע נמאס מעוד סרט על הסכסוך. דורון פישלר, מבקר הקולנוע של וואלה! תרבות, על האכזבה בישראל, על הסרט הפלסטיני שדווקא כן נכנס, וגם על הסרטים של איראן וסעודיה שנותרו בחוץ.

התחזית: היום בהיר וללא שינוי של ממש בטמפרטורות, הלילה
בהיר וקר. מחר התחממות קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully