וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בטנק במהלך אימון בגולן, 4 חיילים נפצעו

10.12.2013 / 15:55

מתחקיר ראשוני עולה כי הפיצוץ נגרם מאבק שריפה שנשפך בטנק, וכתוצאה נפצעו החיילים, שלושה באורח קשה ואחד בינוני. הנפגעים פונו במסוק לבית החולים רמב"ם

מערכת וואלה!

מאת אמיר בוחבוט

תאונת אימונים קשה בצפון: פיצוץ אירע הבוקר (שלישי) בטנק במהלך אימון של חטיבה 401 בחיל השריון בדרום רמת הגולן. ארבעה חיילי צה"ל נפצעו באירוע, מהם שניים באורח קשה, אחד באורח בינוני, ואחד נפגע קל משאיפת עשן. צוות רפואי שהגיע למקום העניק לנפגעים טיפול ראשוני והם פונו באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

קצין בכיר בחיל השריון הסביר בתום תחקיר ראשוני כי טנק בפיקוד מפקד מחלקה מגדוד 9 של חטיבה 401 השתתף בתרגיל בשטח אש ברמת הגולן במהלכו ירה סדרת פגזים. במהלך הירי נתקע אחד הפגזים ולא נורה. מפקד הטנק הכריז על תרגולת שמטרתה לחלץ את הפגז מקנה התותח. במהלך הפעולה, נקרע פגז הטנק - פגז אמריקני חלול שחלק מגופו עשוי קרטון. בעקבות זאת, אבק שריפה נשפך בתוך הטנק.

"החיילים פעלו לפי התרגולת"

הקצין הדגיש כי מדובר בתקלה שכיחה ובמסגרת התרגולת נדרש הצוות להניח את הפגז הקרוע בסל ייעודי בטנק ולנקות את שאריות אבק השריפה - וכך פעל הצוות. לאחר המתנה של 15 דקות חזר הצוות לירות ובמקביל השתמש בירי מקלע על הצריח. הקנה של המא"ג (מקלע אחיד גדודי) התחמם באופן שהיה צריך להחליף אותו. אחד החיילים הוריד אותו מהצריח כדי להחליפו באחר. החייל הניח את הקנה החם בסל בו הניחו את הפגז הקרוע עם אבק השריפה. הצוות המשיך בירי ולפתע ארע פיצוץ בתא הטנק כתוצאה מבעירה. מטפי הכיבוי של הטנק פעלו באופן אוטומטי וכיבו את השריפה. שלושה מאנשי הצוות נפגעו מכוויות ושאיפות עשן באורח בינוני עד קשה ונהג הטנק נפגע קל.

שלושה מהפצועים מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ כללי במצב קשה. פצוע נוסף באורח בינוני מאושפז במחלקת הפלסטיקה, והוא שוחח עם אביו השוהה בניו יורק ועושה כעת את דרכו לארץ.

"החיילים פעלו לפי התרגולת", הוסיף הקצין. "באופן אינסטינקטיבי מניחים את הקנה בארגז. זה הנוהל. לא ברורים פרטים נוספים שנמצאים עדיין בתחקיר".

קצין שריון ראשי הורה לחדד הנהלים

קצין שריון ראשי תא"ל שמואל אולנסקי הנחה לחדד את הוראות הבטיחות, להעביר את לקח האירוע לכוחות המתאמנים בחיל ולהמשיך באימונים.

לפני כשלושה שבועות אירעה תאונת אימונים נוספת, שבה נפצעו שני קציני צה"ל, מפקד פלוגה ומפקד מחלקה, באורח בינוני וקל, מפיצוץ יזום של לבנת חבלה בגזרת הר דב. מחקירת האירוע עלה כי מדובר בתקלה מבצעית, שכן השניים לא שמרו מרחק. אחד מהקצינים נפגע בעיניו והשני בפלג גופו העליון. השניים פונו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עוד על תאונות בצה"ל:
חמש תאונות בכלי רכב צבאיים ב-48 שעות
קצין צה"ל נדרס על ידי נגמ"ש בגולן ונפצע בינוני
חייל נהרג בפעילות לפינוי מוקשים ברמת הגולן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עוד במהדורה:

מתכוננים לסערה הגדולה שבדרך: משעות אחר הצהריים צפויה להתחיל מערכת חורפית שתביא איתה גשמים, רוחות עזות ושלג בירושלים. איך לשרוד את הסערה הגדולה? כתבי מהדורת וואלה! חדשות בפריסה ארצית מדווחים על ההיערכות לקראת הסופה שבדרך.

היסטוריה בטקס האשכבה לנלסון מנדלה: נשיא ארה"ב אובמה לחץ את ידו של נשיא קובה. עשרות ראשי מדינות הגיעו לטקס האשכבה ביוהנסבורג וספדו למנהיג האפריקני. בנימין נתניהו ושמעון פרס הבריזו, אך הם לא היחידים – אילו מדינות נוספות לא הגיעו לטקס?

קונים בגדים ברשתות הגדולות? עוד חנות של מעצב ישראלי נסגרת. הסיילים שמציעות הרשתות הגדולות נוגסים ברווחי חנויות מעצבי האופנה הישראלים והם נאלצים לסגור את הבאסטה. כתבת וואלה! אופנה רוני ודנאי על תופעת היעלמותם של חנויות הבוטיק של המעצבים הישראלים.

התחזית: לקראת הערב יחלו גשמים בצפון שיתפשטו לכל הארץ. בלילה הם צפויים להפוך לסערה שתימשך כמה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully