וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר האמריקני הגיע לביקור סודי בישראל

8.8.2013 / 14:00

גנרל מרק א. וולש סיים ביקור חשאי בן שבוע, כאורח של מקבילו הישראלי. בימים הקרובים ינחת בישראל יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית. צפו במהדורת וואלה! חדשות

מערכת וואלה!

מפקד חיל האוויר האמריקני, גנרל ארבעה כוכבים מרק א. וולש, ערך ביקור עבודה בישראל בשבוע האחרון כאורח מפקד חיל האוויר הישראלי, אלוף אמיר אשל. הביקור התקיים תחת מעטה של חשאיות וללא פרסום תקשורתי, לבקשת האמריקנים, כפי הנראה בשל המתיחות במזרח התיכון ועל רקע הדיבורים בישראל על כוונות להפגין יכולות צבאיות לתקיפת מתקני הגרעין באיראן.

זהו ביקור ראשון של גנרל וולש בישראל כמפקד חיל האוויר האמריקני, ובצה"ל מייחסים חשיבות רבה לתוצרי הביקור, שהיו חיוביים מאוד ופתחו ערוצי תקשורת חדשים, בין היתר סיכום של הצדדים לקיים פגישות באופן תדיר יותר. הגנרל האמריקני, שהגיע מלווה בקצונה בכירה מצבא ארצות הברית לשבוע ימים, המריא בחזרה בשעות הצהריים. במהלך השהות בישראל, ביקר הגנרל בטייסות שונות בחיל האוויר הישראלי, נפגש עם טייסים וקצונה בכירה בחיל, ראה תצוגת יכולות, אך החשוב מכול, ערך סדרה של פגישות עבודה עם אלוף אשל. בצה"ל סירבו להתייחס לתוכן השיחות והמפגשים בין הקצינים הבכירים, אך ניתן להניח כי השניים דנו בדילמות שעומדות בפני צה"ל, על רקע התערערות המשטרים באזור והמשך תכנית הגרעין האיראנית.

על פי פרסומים זרים, חיל האוויר הישראלי מתאמן יותר מעשור על אפשרות לתקיפה באיראן על שלל יכולותיו האוויריות. בנוסף לכך, לפני כשבוע סיים את ביקורו בישראל מפקד כוחות ארצות הברית באירופה, שערך פגישת עבודה עם אלוף אשל.

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, יגיע בשבוע הבא לישראל. אמש אישרו גורמים רשמיים במשרד ההגנה האמריקני כי ביקורו יעסוק בעיקר בסוגיה האיראנית. דמפסי ידוע כמי שלא רואה בפעולה צבאית פתרון יעיל וסופי והיה מעדיף להימנע מתקיפה לפני מיצוי המשא ומתן שעתיד להתקיים בין ארצות הברית לאיראן. ביקור מסוג זה נועד בין היתר לצנן את רוחות המלחמה באזור. גורמים במערכת הביטחון טוענים כי ביקור העבודה של מפקד חיל האוויר האמריקני נקבע זמן רב מראש והוא תואם כך שיצא אל הפועל כשבוע לאחר תום התמרון האווירי הרחב בין החילות.

עוד במהדורה:

אפקט הרב אלון: יממה אחרי הרשעת הרב מוטי אלון במעשה מגונה בכוח בקטין, מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית ופורום תקנה מדווחים על עלייה בפניות של גברים דתיים.

השביתה האיטלקית ברכבת: בית הדין לעבודה מגבה את הנהלת הרכבת ומורה לנהגי הרכבת "המתחלים" לשוב לעבודה או להיבדק אצל רופא הרכבת.

כוורת משתלמת: הערב בפארק הירקון מופע האיחוד האחרון בהחלט של כוורת. מסע ההופעות הזה היה לא רק חגיגה נוסטלגית אלא גם הצלחה כלכלית במונחים ישראליים. כמה הרוויחו חברי הלהקה בקיץ אחד?

השבוע בדקה: מה הקשר בין הרב מוטי אלון לכוכב ברצלונה ליאו מסי? הסיפורים והכותרות שעשו את השבוע.

התחזית: היום חם מהרגיל בעונה, עם לחות גבוהה בחוף. מחר ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים. בשבת דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully