וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: אחת מכל חמש נשים נאנסה

31.10.2006 / 10:47

נתונים מדאיגים בנוגע לשיעור התקיפות המיניות בארץ מראים כי 75 אחוזים מהנשים שעברו תקיפה נפלו קורבן לאדם מוכר

אחת מכל חמש נשים החיות במדינת ישאל נאנסה, כך עולה ממחקר חדש. לפי המחקר, בנוסף לנאנסות עוד 12.6 אחוזים מהנשים חוו תקיפה מינית כלשהי.

את הממצאים החמורים העלתה ד"ר אביגייל מור, ראש המסלול ללימודי נשים ומגדר במכללת תל חי. לדבריה, הנתונים דומים לאלו שנאספו במדינות מערביות נוספות, בהן קנדה וארצות הברית. המחקר כלל 200 נשים מרחבי הארץ בגילאי 15 עד 50. "הממצאים מתארים תמונה מדאיגה ביותר. המקרים המדווחים הם רק קצה הקרחון לעומת היקף התופעה בפועל", אומרת מור.

עוד עולה מממצאי המחקר, כי בין הנשים שחוו תקיפה מינית, 75 אחוזים נפלו קורבן לאדם מוכר, כמו שכן, ידיד, עמית לעבודה או בן זוג. רק רבע מהן הותקפו על ידי אדם זר. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי 61.2 אחוזים מהנשים דיווחו שחוו נגיעות בעלות אופן מיני בניגוד לרצונן. אחוז יוצא דופן של נשים – 92.7 – דיווחו כי הוטרדו בצורה מילולית.

נושא נוסף שנבדק במחקר הוא הסיבה לתקיפות המיניות. מהנתונים עולה, כי אין קשר בין התנהגותן ולבושן של הנשים המותקפות לתקיפות עצמן. שיעור הנשים שהעידו כי הן נוהגות להתלבש בצורה פרובוקטיבית זהה כמעט לגמרי בקרב הנשים שהותקפו מינית ובקרב אלו שלא נאלצו לעבור את הטראומה.

"המחקר מוכיח מחדש כי אישה מותקפת מינית בשל היותה אישה, והדבר אינו קשור למאפיינים כלשהם כמו סגנון לבוש, צורת התנהגות או פרופיל משותף אחר כלשהו", אומרת מור ומדגישה כי עדיין שוררת בקרב חלק ניכר מהציבור הגישה לפיה הנשים הן שמביאות על עצמן את התקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully