וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק פרטית חדשה לשינוי שיטת הממשל

יעל קישיק

30.10.2006 / 16:25

על פי ההצעה שהגישו חברי כנסת מהליכוד ומהעבודה, מספר השרים לא יעלה על 18, ורבע מהתיקים יחולק למי שלא התמודדו בבחירות

חברי הכנסת עמי איילון (עבודה), אבישי ברוורמן (עבודה) וגלעד ארדן (ליכוד) הגישו הצעת חוק פרטית לשינוי שיטת הממשל בישראל. על פי ההצעה, גודל הממשלה ינוע בין שמונה ל-18 ח"כים, כאשר רבע מהתיקים יחולקו למי שלא התמודדו בבחירות לכנסת, קרי לשרים מקצועיים. עוד נקבע, כי תבוטל האפשרות למינוי שר בלי תיק וכי מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על ידי הנשיא על ראש הסיעה הגדולה ביותר בכנסת.

עוד עולה מההצעה, כי ראש הממשלה לא יזדקק לאמון הכנסת לאישור ממשלתו, אי אמון בממשלה יצריך רוב של 66 חברי כנסת ואי העברת התקציב לא תפסיק את כהונת הממשלה.

כמו בהצעות חוק אחרות שהועלו לאחרונה לשינוי שיטת הממשל, גם הצעה זו קובעת על החלת החוק הנורבגי לפיו השרים יתפטרו מתפקידם כחברי כנסת ויפנו את מקומם לבאים אחריהם ברשימה בכנסת.

באשר ליום הבחירות נאמר בחוק, כי הבוחר יוכל לאשר את רשימת המפלגה המוצעת לו ביום הבחירות, או לסמן עד 20% מהמועמדים ולשפר את מקומם ברשימה. על פי ההצעה, אחוז החסימה יועלה ל-3%.

את הצעת החוק גיבשו הח"כים תוך שיתוף פעולה עם תנועת "יש תקווה", המקדמת את שינוי שיטת הממשל בישראל. בראש התנועה עומד פרופ' גבי ברבש מנהל בית החולים איכלוב. בתנועה חברים גם גיורא איילנד, אמנון רובינשטיין ואוריאל רייכמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully