וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת אצות מסייעת בהפחתת שומן

12.9.2006 / 13:14

הרכיב פוקוקסנטין שנמצא באצה חומה מסייע גם במניעת סוכרת וסרטן הערמונית. אצה חומה משמשת לתיבול מרקים וסלטים אסיאתיים

מחקרים שנעשו בחיות מראים שאצה חומה, המכונה גם וואקאמה ומשמשת כתבלין במרקים ובסלטים אסיאתיים, מכילה חומר שמעודד ירידה במשקל. החומר, שנקרא פוקוקסנטין, משפיע גם על מניעת מחלת הסוכרת.

בכנס הארצי ה-232 של האגודה האמריקנית לכימיה שנערך אתמול בסן פרנסיסקו אמר ד"ר קאזואו מיאשיטה מאוניברסיטת הוקאידו ביפן, כי במחקר נרשמה הפחתה משמעותית ברקמת השומן אצל חולדות ועכברים שמנים שהואכלו באצה.

"המנגנון שיוצר את האפקט הזה הוא חדש ולא הוכר עד כה", הדגיש ד"ר מיאשיטה והסביר כי פוקוקסנטין מגביר את פעולת הפרוטאין UCP1 ששורף מצבורים של רקמות שומן שמקיפות את האיברים החיוניים בגוף. עכברי המעבדה שהואכלו בפוקוקסנטין הציגו סימנים ברורים של הפחתה ברקמת השומן כתוצאה מפעילות הפרוטאין, וזאת לעומת עכברים שניתנה להם דיאטה רגילה, שהראו שינוי קל בלבד בפעילות הפרוטאין מפחית השומן.

המחקר מראה שהחומר פוקוקסנטין למעשה מאיץ את תהליך החמצון של חומצות שומניות ויצירת האנרגיה במיטוכונדריה של רקמות השומן. מיטוכונדריה היא רכיב הנמצא בכל תא בגוף ותפקידה להמיר חומצות שומן וסוכר לאנרגיה, ויש לה גם תפקיד חשוב בוויסות המטבוליזם.

ד"ר מיאשיטה ועמיתיו גילו גם שהפוקוקסנטין יכול למנוע תופעות הקשורות למחלת הסכרת, וזאת בשל יכולתו להאיץ את זיקוקה של חומצת השומן הנקראת DHA שנמצאת בעיקר בשמן דגים ותחליפיו. חיות שהואכלו בפוקוקסטין בתוספת של שמן פולי סויה הראו שיפור ברמות ה-DHA הנמצאות בכבד.

מחקרים קודמים שערך ד"ר מיאשיטה יחד עם צוותו הראו שהחומר פוקוקסטין עוזר גם בהריגת תאים נגועים בסרטן הערמונית, אם כי הניסוי נערך בתרביות בלבד וטרם נבחנה השפעת החומר על תאי סרטן בתוך גוף חי.

ממצא זה יחד עם הממצאים האחרים של צוות המחקר מצביע על כך שפוקוקסנטין הוא חומר בעל השפעות חיוביות רבות הטומן בחובו הבטחה ותקווה ליכולתו לסייע בעתיד במניעת מגוון רחב של מחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully