וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנס בעצרת: מעולם לא נחלה ישראל תבוסה כזו

10.9.2006 / 0:07

למעלה מ-30,000 איש הגיעו אתמול לכיכר רבין. השר לשעבר שריד: "אולמרט, פרץ וחלוץ הם נוכחים נפקדים, הם מתים מהלכים"

זמן קצר לפני פתיחת העצרת הקוראת להקמת ועדת חקירה ממלכתית, רק כמה מאות בני אדם הגיעו לכיכר רבין בתל-אביב. ואולם, החששות מכיכר ריקה התבדו ואלפי בני אדם זרמו למקום. בשל עומסי תנועה כבדים נדחתה פתיחת העצרת לשעה 21:00. במשטרה מעריכים כי למקום הגיעו כ-30,000 איש.

הדוברים קראו לחקיקת חוק מילואים שיקבע סטנדרטים ונהלים ברורים לגבי שירות המילואים והכנתו לזמני מלחמה וקוראים לסילוקם מהתפקיד של אולמרט פרץ וחלוץ, שהנהיגו את המערכה הכושלת, כלשונם.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא אמר בנאומו בעצרת, כי "כולנו עם אחד, כולנו כאן בכדי לדרוש את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית, ועדת חקירה מקצועית, אובייקטיבית, נטולת פניות ונטולת משוא פנים". שרגא הוסיף כי על הוועדה להיות מטעם בית המשפט ולא מטעם הממשלה.

אחריו עלה לדוכן הנואמים שר הביטחון לשעבר משה ארנס, שתקף את הממשלה בחריפות. הוא אמר בנאומו, כי "בתולדות מדינת ישראל עוד לא היתה מלחמה כזאת, בתולדות מדינת ישראל עוד לא היתה לנו תבוסה כזאת, תבוסה במלחמה כנגד כמה אלפי לוחמי חיזבאללה". ארנס המשיך ואמר כי "בתולדות מדינת ישראל עוד לא היתה פגיעה כזאת בעורף הישראלי ועוד לא היתה ממשלה שלא פיקדה על צה"ל קודם כל להסיר את האיום על העורף. עוד לא היה בילבול כזה בניהול מלחמה והנחיות כה סותרות לצה"ל".

השר לשעבר יוסי שריד נאם גם הוא ואמר, כי "ההפגנה הזו היא מההפגנות החשובות שנערכו בכיכר רבין". שריד הוסיף כי "העצרת היא לכבוד תושבי הצפון שהופקרו לנפשם. לכבוד החיילים והמפקדים שבגופם הצילו את המצב, לכבוד משפחות שכולות ומשפחות החטופים שאת האבידה שלהם יש להשיב. ההפגנה הזו היא גם לכבודם של חולי הסרטן ממאהל המחאה הסמוך למאהל המחאה של השלטון המקומי בירושלים, שגם עליהם הממשלה הזו גוזרת מוות".

שריד התייחס להעדרם של בכירי הממשלה מהעצרת: "אולמרט, פרץ וחלוץ הם עכשיו נוכחים נפקדים", אמר. "הם מתפקדים משותקים, הם מתים מהלכים. אם תקום ועדת חקירה, מחדל כזה לא יישאר יתום", דבריו.

בעצרת נאמו גם בני משפחה של חיילים שנהרגו בקרבות בדרום לבנון. במהלך העצרת הוקרנו קטעי וידאו מהמלחמה והופיעו, בין היתר, אתי אנקרי, דני ליטני, דני רובס ומיקי גבריאלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully