וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב גלוי לגב' עליזה אולמרט

גילי רעי

9.8.2006 / 9:09

גילי רעי פונה לאשת ראש הממשלה ומבקשת ממנה להשמיע את קולה למען הפסקת אש, גם במחיר של אי נוחות אישית

גבירתי,

אני פונה אלייך כאישה אל אישה, כאם אל אם. אני פונה אליך כאל אשת ראש הממשלה. אני פונה אליך כאל אזרחית במדינת ישראל, מדינה במלחמה.

ישראל שרויה במלחמה. ראשיתה ברורה, אך סופה – מי ידע. מחיר הדמים עולה, ואנו סופרים את מתינו, חיילים ואזרחים. שם רודף שם, בודדים הפכו לעשרות רבות. חיילים צעירים נשלחים עמוק לתוך הבוץ הלבנוני, זה ש-18 שנה לא הצלחנו לצאת ממנו. אזרחים נפגעים, נהרגים, נפצעים, מתמודדים עם טראומות חדשות וישנות. מאות אלפים יושבים כבר שלושה שבועות במקלטים, או נשארים בדירות לא מוגנות, ומקווים לטוב. מאות אלפים אחרים נודדים בין בתי קרובים ובתי מלון ואינם יודעים אם יהיה להם בית לשוב אליו. ילדים נבהלים מכל רעש. הצפון זרוע הרס.

את, גב' אולמרט, נודעת שנים רבות בדעותיך הקוראות לשלום, להידברות. לדעתך האישית היה אותו משקל, מהותי וחשוב בעיני, שיש לכל דעה ולכל קול, של כל אזרחית ואזרח במדינה. היום, בעת מלחמה זו, אהוד אולמרט בן זוגך הוא ראש הממשלה. האם לגיטימי הדבר לבקש ממך להשמיע קול? כל התבטאות מצדך דורשת אומץ וכוחות רבים. אם תשמע תמיכתך בקריאה למשא ומתן, היא ודאי תמקד אליך מצלמות ומיקרופונים, שאלות, הערות וביקורת. כל אלה רק יחזקו את החשיבות של האמירה שלך, גם אם זו כרוכה במחיר של אי נוחות אישית. אלא שמחיר זה, מהו לעומת חייו ושלומו של עוד חייל, של עוד ילד או אזרח?

אני ערה לכך שבשאלה זו טמון מילכוד כפול: מחד, סביר שאם תשמיעי דעה השונה מעמדת אישך, תתפרש זו כהעדר סולידאריות ותמיכה משפחתית. מאידך, האם היותך אשת ראש הממשלה שוללת ממך את הזכות להביע עמדה? ובהיפוך – דווקא ממקום זה, האם אין לעמדתך משקל רב במיוחד? ואם כן – האם מותר לוותר עליה, כשחיים ומוות עומדים על כפות המאזניים?

גבירתי, אני פונה אליך מתוך מצוקה עמוקה, מתוך דאגה וחרדה לגורל כל חייל בחזית הלבנונית, לחיי כל אזרחית ואזרח, ילדה וילד בצפון הארץ. אני פונה אליך כי אני מאמינה שאסור לך לעמוד מנגד, שעליך להשמיע קול הקורא למשא ומתן והפסקת הלחימה. כל מלחמה מסתיימת סביב שולחן הדיונים. עוד יום, עוד שבוע, עוד כמה שבועות לא יקדמו אותנו ורק יגבו עוד ועוד קורבנות. זה הזמן, גברתי אשת ראש הממשלה, להשמיע את קולך כדי לנסות ולהביא לסופה של מלחמה זו ולהידברות עם שכנינו מצפון. זה הזמן שתצטרפי לקריאה להפסיק את הלוחמה, להיכנס למשא ומתן.


בכבוד רב,
גילי רעי, ירושלים

* גילי רעי היא מיוזמות העצומה הקוראת להפסקת אש וכניסה למשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully