וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון נרשמת עלייה בביקוש לקונדומים

רותם רוזנטל

26.7.2006 / 12:40

רשתות הפארם מדווחים על עלייה בצריכת אמצעי מניעה, לצד מוצרי בסיס. עלייה חדה גם באילת. סקסולוג: המלחמה תביא לבייבי בום

על פי נתוני סניפי "סופר פארם" בצפון, נראה שהזקפה הלאומית חזקה מתמיד. בזמן שהתושבים הצטיידו באינטנסיביות במים, מזון לתינוקות, חיתולים ותרופות הרגעה ללא מרשם, מתברר שלא מעט מהם הוסיפו גם אמצעי מניעה לעגלה - מכירות הקונדומים בסניפי הצפון עלו בשלושה אחוזים מאז שהחלה המלחמה.

הנתונים מתבססים על השוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מכאן שגם לאחר שהמכירות ירדו - בעקבות סגירת סניפים בהוראת הצבא - גם עם הפצצות ועם תושבים מבוהלים שמסתגרים במקלטים ובממ"דים, עדיין נמכרים בתקופה זו יותר אמצעי מניעה מאשר בתקופת רגיעה מדינית.

מנתוני חברת ניו פארם, לעומת זאת, עולה כי דווקא באילת, מושבת המפלט של הצפוניים, היתה עלייה של 20% במכירת הקונדומים. לא ניתן היה לקבל נתונים לגבי המצב בסניפי הצפון. כידוע, אילת מכילה עכשיו רבים מתושבי הצפון, ובסך הכל כ-125 אלף אורחים, שיא שלא נרשם מעולם לפני כן בעיר הדרומית.

"בתקופות לחץ יש אנשים שחשים צורך מוגבר באינטימיות"

האם יצוץ מהמקלטים "בייבי בום", כמו הילדים של חורף שנת 73'? הסקסולוג ד"ר דרור אלרון מבית החולים איכילוב חושב שכן: "בתקופות של לחץ ומשבר ישנם אנשים שנוטים להימנע מאינטימיות כתוצאה מלחץ וישנם אנשים שחשים צורך מוגבר יותר בקרבה ואינטימיות, בכדי שאלה יסייעו להם להתמודד עם העולם שבחוץ. ישנם מחקרים שמראים שכשאנשים נמצאים עם המשפחה שלהם, המשפחה המורחבת או עם בני זוג בעתות משבר, קל להם יותר להתמודד עם הבעיות.

"אני חושב שהמלחמה הזו תוליד את דור התינוקות הבאים. ככל שהמשבר יימשך, אנשים ימצאו יותר דרכים להתמודד איתו דרך קרבה. יש לנו את ניסיון מלחמת המפרץ הראשונה. אחרי שאנשים יצאו מהחדרים האטומים היתה עלייה חדה בשיעור הילודה ומאז לא נרשמה עלייה כזו.

"במקרה של אילת, מלבד העובדה שעכשיו יש חופש וצעירים רבים נמצאים שם, תושבי הצפון שהגיעו לשם הצליחו בעצם להתרחק ממקור הסכנה. המרחק הזה גורם להם לחוש יותר משוחררים ולתחושה זו יש השפעה ישירה על הנתונים".

יש לציין כי בשבוע האחרון בסופר פארם עלו מכירות המים, המזון לתינוקות והחיתולים ב-17% ומכירת תרופות הרגעה ללא מרשם עלתה ב-15%. אגב, העלאת המודעות לאמצעי מניעה הוכיחה את עצמה, דווקא במכירת בדיקות היריון חלה ירידה בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully