וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרח חדש פותח בישראל: גלנית

11.7.2006 / 11:20

הפרח החדש הופך עם התקדמות פריחתו מכחול ללבן, כדגל ישראל. במשרד החקלאות ממשיכים לשפר אותו, לאור תגובות חיוביות באירופה

שירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) במשרד החקלאות איקלם ופיתח פרח קטיף חדש העונה לשם גלנית (גלובולריה). הגלנית נמנית עם משפחת הגלניתיים, מוצאו של מין זה הינו באיים הקנריים, דרום ספרד, אסיה הקטנה וצפון אפריקה. הודות למדריכי המשרד הפרח החדש כבר גדל ומיושם הלכה למעשה בשדות במרכז ובדרום הארץ.

פיתוח הגלנית נמשך מעל לשמונה שנים ומראה פרחיו ככדור כחול, השולח אט-אט קרניים לבנות מתוכו. בשיא פריחתו נראית הגלנית כשמש זורחת בצבעי כחול-לבן. הגבעול נושא בקדקודו קרקפת בעלת פקעי פריחה כדוריים כחולים, אשר נפתחים מההיקף למרכז הכדור ובהדרגה הפרח נהפך מכחול ללבן. הצמח מוגדר כשיח קטן ירוק עד, גבעוליו משמשים כפרח קטיף וגם כענף ירוק בעל עלווה ירוקה לקישוט זרי פרחים.

הפריחה הטבעית מתרחשת באביב ובסתיו. במחקרים שבוצעו נמצא כי פריחתה של הגלנית אינה מותנית באורך היום ומושפעת מטמפרטורה ועוצמות האור היומיות. בטבע מפתח צמח הגלנית ענפים קצרים אשר אינם מתאימים לקטיף לייצוא. כדי לבקר את הפריחה ולשפר את אורך ענפי הפריחה, פותחו טיפולים הורמונליים ואגרוטכניים אשר גורמים לקבלת ענף עם תפרחת בעלת עוקצים קצרים היוצרים מבנה כדורי.

ד"ר איתן שלמה, מדריך ראשי לפרחים במשרד החקלאות והאחראי על פיתוח הפרח החדש, מספר כי "פרח זה הוא תוצרת ישראל, כחול-לבן, ואינו קיים כפרח קטיף בשום מדינה. חיי המדף ארוכים והשימוש בו הוא דו תכליתי: כפרח קטיף וכענף ירוק, וכאן יתרונו הבולט מלבד מראהו היפיפה". לדברי ד"ר שלמה, "תגובות השוק באירופה הן חיוביות, אנו ממשיכים לבצע מחקרים לשיפור תהליך הגידול ואיכות המוצר על מנת לבסס את מעמדו בשווקים של מדינות אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully