וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "רצח הפלסטינים יעלה את רף הטרור"

20.7.2001 / 20:27

לדברי שר הביטחון, יש קצה חוט לאיתור מבצעי הפיגוע; הפת"ח: לא נעבור על הפיגוע בשתיקה; קריאה לנקמה בהלווית שלושת ההרוגים; שרון: נעשה הכל ללכוד האחראים; ארה"ב: מעשה ברברי

שר הביטחון, בנימין בן אליעזר אומר הערב כי בידי כוחות הביטחון קצה חוט לאיתור מבצעי הפיגוע אמש סמוך לחברון בו נהרגו שלושה פלסטינים, ביניהם תינוקת.
לדבריו, ההערכה היא שיהודים ביצעו את הפיגוע, ובידי כוחות הביטחון תרמילים שנמצאו בזירה ופרטים על סוג המכונית. "רצח הוא רצח וטרור זה טרור. מה הם חשבו שירצחו אנשים וילדים חפים מפשע וזה יעזור?" אמר בן אליעזר.
לדברי שר הביטחון הפיגוע יביא לעליית רף הטרור גם בתוך ישראל.

בכירים בתנועת הפת"ח מאזור חברון איימו הבוקר להגיב בחריפות על פיגוע הירי אמש: "לא נעבור על זה בשתיקה. לא נאפשר למתנחלים לעשות כאוות נפשם בעמנו ונגיב בזמן ובמועד המתאים". הם קראו למתנחלים לצאת מיד מהשטחים, "אם הם מעוניינים בשלום".

הרשות הפלסטינית הטילה את האחריות לפיגוע על ממשלת ישראל, וקראה למדינות המתועשות לקבל החלטה דחופה לשלוח משקיפים בינלאומיים לשטחים, כדי להגן על הפלסטינים מפני צה"ל והמתנחלים.

נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון ואישים אחרים במערכת הפוליטית גינו את הפיגוע, שבו נהרגו שלושה פלסטינים וארבעה נפצעו ליד העיירה אידנא, ממערב לחברון. בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר בלילה כי ישראל מגנה כל סוג טרור, וכי היא תעשה כל שביכולתה לתפוס את האחראים. בהודעה נאמר כי החקירה בעיצומה, ועדיין אי אפשר לקבוע מי אחראי למעשה. דובר משרד החוץ האמריקאי פירסם הודעת גינוי לפיגוע, בה נאמר: "כל תקיפה שנועדה להרוג אזרחים היא מעשה ברברי חסר מצפון".

ההרוגים: תינוקת בת עשרה שבועות ושני בני עשרים

"הוועד לביטחון בכבישים", ארגון ימני קיצוני שפעל בעבר באזור חברון, קיבל אחריות לפיגוע. ההרוגים והפצועים הם בני משפחה אחת, מהעיירה אידנא. שלושת ההרוגים הם מוחמד סלאמה א-טמייזי, בן 23, מוחמד חלמי א-טמייזי, בן 22 ודיא מרואן טמייזי, בת חודשיים וחצי. הם נהרגו מיד עם תחילת היריות על מכוניתם. מהירי נפצעה קשה מי נג'יב א-טמייזי, בת 16, שנישאה לא מזמן להרוג מוחמד סלאמה. כמו כן נפצעו סמר א-טמייזי, בת 22, ובתה רוואן, בת ארבעה חודשים. הפצועים פונו לבית חולים בחברון. מצבם בינוני עד קשה.

בני המשפחה נסעו לבקר את קרוביהם בשכונה אחרת באידנא, שנמצאת מעבר לכביש חוצה יהודה, העובר בעיירה. מקורות פלסטיניים מסרו כי מכונית ישראלית מסוג מיצובישי בצבע לבן ארבה ליד היציאה מהעיירה. לאחר הפיגוע נמלטו היורים מערבה. מקורות צבאיים אמרו כי המכונית פרצה את מחסום צה"ל על הקו הירוק, ליד תרקומיא, והמשיכה במנוסה לאזור קרית גת. המשטרה הציבה מחסומים בכבישי האזור, אך לא הצליחה לאתר את המכונית. בצה"ל צופים הסלמה קשה באלימות בעת הלוויות ההרוגים ותפילות יום שישי במסגדים. המשטרה מסרה כי תיגברה את כוחותיה בחברון.

ראש השב"כ התריע על קיום חוליית ימין קיצוני

מפקד מחוז ש"י, ניצב שחר איילון, מסר כי החקירה מתמקדת בחשד כי מדובר בפיגוע נקמה של יהודים. פלסטינים שבאו למקום לסייע לנפגעים, מצאו כמה תרמילי רובה. התרמילים הועברו למשטרת ישראל.

במשטרה מייחסים להודעת ה"ועד לביטחון בכבישים" רמת אמינות גבוהה, משום שהיא נמסרה לפני שהידיעה על הפיגוע פורסמה בכלי התקשורת האלקטרוניים. "הוועד לביטחון בכבישים" הוא גוף ימני קיצוני, שפעל באזור חברון בעיקר בתקופת האינתיפאדה הראשונה, בסוף שנות השמונים. חלק מאנשיו הם פעילי כך. בעבר היו מעורבים בהרס רכוש פלסטיני וכנראה גם בירי על מכוניות באזור חברון. בתקופה האחרונה לא דווח על פעילות מצד הארגון.

ראש השב"כ, אבי דיכטר, אמר השבוע בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי בגדה המערבית פועלת לפחות חוליה אחת של אנשי ימין קיצוני. בשב"כ מייחסים לחוליה זו שני פיגועי ירי באזור חלחול, שבהם נהרג פלסטיני ונפצעו שבעה אחרים. ביוני אירעו שני פיגועים נוספים באזור רמאללה, שבהם נהרג נהג משאית פלסטיני מחברון ונפצעו עוד שמונה פלסטינים. ארגון "גדודי גלעד-שלהבת" קיבל אחריות לאחד הפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully