וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק טל? גם ככה מי שלא רוצה לא מתגייס

לירון זילברשטיין לא מפריע שחוק טל מפלה בינו לבין החרדים. גם ככה כמעט 1/3 מהמדינה לא משרת בצבא, אז מה משנים עוד כמה אלפים?

טוב, אז בג"ץ צודק. חוק טל באמת מפלה בין תלמידי הישיבות לבין השאר - היהודים החילונים, הדתיים הפחות אדוקים, הדרוזים והבדואים. השוויון בפני החוק הוא ערך עליון בדמוקרטיה, ואם המדינה דורשת מכל בן 18 לתת שלוש שנים מחייו לטובתה - עליה לדרוש זאת גם ממי ש"תורתו אומנותו". אבל המדינה שלנו כבר מזמן לא דורשת זאת. חלפו הימים בהם גויסת לצה"ל בין אם רצית ובין אם לא. כל אחד מאתנו מכיר מישהו שלא שירת בצה"ל – לא כי הוא דתי, לא כי הוא סובל מנכות ולא כי הוא פציפיסט - אלא סתם כי הוא לא רצה.

אחוז המלש"בים המשוחררים משירות צבאי עולה משנתון לשנתון, בעיקר בקרב הבנות. קרוב ל-40 אחוזים מהבנות המיועדות לשירות וכ-30 אחוזים מהבנים מקבלים היום פטור, ממה שהגדיר השופט ברק הבוקר בפסק דינו כ"שירות צבאי, קשה, תובעני וממושך, שיש לו מחיר כלכלי ואישי מובהק, הכרוך לא פעם בסיכון החיים ושלמות הגוף".

צה"ל הוא עדיין צבא העם, אבל העם הוא כבר לא אותו עם. במקביל התבשרנו גם הבוקר על צמצום מערך המילואים ושחרור של עשרות אלפים, ממה שפעם היה מדורת השבט האולטימטיבית. אם צה"ל יכול להרשות לעצמו לוותר על חיילות שמעדיפות לדגמן במקום להיות פקידות, או שסתם לא רוצות לשרת, אם הוא יכול להרשות לעצמו לוותר על כשליש מהחיילים סתם כי אין מה לעשות איתם, אם הוא יכול להרשות לעצמו לוותר על עשרות אלפי חיילי מילואים, אז הוא גם יכול לוותר על 45 אלף חרדים. מן הסתם, מעטים מאוד מהם, אם בכלל, יהפכו לצל"שניקים. 45 אלף משגיחי כשרות זה באמת יותר מדי.

נכון. זה מקומם שמישהו מקבל פטור מחובה אותה שאר העם מחויב לקיים. אבל כשחלקים כל כך גדולים מאותו עם מקבלים אף הם פטור מחובת השירות, לא בצורה כזו גורפת אלא כיחידים ההופכים למאסה, אז ההתרעמות על חוק טל נשמעת קטנונית. כי ברמה העקרונית זה אולי לא בסדר, ומפלה, ומקומם. אבל בתכל'ס, מה זה משנה איך משיגים את הפטור?

כל הסיפור הזה לא מזיז לי. לא מפריע לי שאני שירתתי שלוש שנים בזמן שאיזה אברך התפלל. לא מפריע לי שאני עושה מילואים בזמן שחברים שלי צוחקים עלי ומשיגים פטור בטלפון וחצי לקצינת קישור. חובת השירות בצבא הפכה לבחירה. או שאתה רוצה לשרת, או שלא. והחרדים לא רוצים. לא צריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully