וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל תעופה על אי מול חופי תל אביב

5.5.2006 / 7:38

על פי תוכנית, שצפויה לקבל אישור בחודשים הקרובים, יועתק שדה דב ממקומו לחוף הקאנטרי קלאב ובמקומו תוקם שכונת יוקרה

שדה דב, שדה התעופה בתל אביב הגורם מטרד קשה לתושבי האזור, יועתק למקום אחר, ובמקומו יוקם שדה תעופה אזרחי מודרני על אי מלאכותי מול הקאנטרי קלאב. על פי התוכנית, על שטחו של שדה דב תוקם מיני-עיר של [[גורדי שחקים]], בתי קפה, מסעדות ומלונות יוקרה.

התוכנית תסייע לתושבי צפון תל אביב המתגוררים בסמוך לשדה ומתלוננים על רעש המטוסים הבלתי פוסק שממרר את חייהם. בעבר הבטיחו גורמים במערכת הביטחון כי השדה יפונה אולם לא חל שינוי בפועל.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי לאחרונה הושגה פריצת דרך ובתוך חודשיים צפוי להיחתם הסכם פינוי בין המדינה לבין אזרחים שמחזיקים בחלק מהקרקעות שעליהן יושב שדה התעופה הצבאי, שבו משתמשות גם חברות אזרחיות.

את התוכנית להקמת [[שדה התעופה]] החדש יגבש צוות מיוחד, שבו חברים שר התחבורה לשעבר, עוזי לנדאו, ראש עיריית ת"א לשעבר, רוני מילוא ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, עמוס ירון.

לפי ההסכם, יפונה שדה דב בתוך שבע שנים. משרד הביטחון וחיל האוויר כבר נתנו "אור ירוק" לפרוייקט וחתימתו הסופית צפויה בקרוב. מקורבי שר התחברוה הנכנס, שאול מופז, מעריכים כי מופז יראה בתוכנית החדשה פרוייקט לאומי ויפעל למימושה.

שדה תעופה מול צומת גלילות

על השטח שבו יושב היום שדה התעופה (כ-1,300 דונם) תוקם מיני-עיר מודרנית עם בניינים רבי קומות, בתי קפה ומסעדות. בחלק הקרוב לחוף הים ייבנו מלונות יוקרה מפוארים בעלות של כ-20 מיליארד דולר.

שדה התעופה הצבאי יועתק למקום אחר. לטובת חברות התעופה האזרחיות שהשתמשו בשדה דב יוקם נמל תעופה ימי על אי מלאכותי, שייבנה מול צומת גלילות, במרחק של קילומטר וחצי מהחוף. הגישה אל המקום תהיה באמצעות כביש שייסלל אל תוך הים.

בנמל התעופה החדש יהיה טרמינל ששטחו 4,000 מטרים רבועים וכן דיוטי פרי. טרם ברור אם זה יהיה נמל תעופה בינלאומי שיתחרה בנתב"ג, או שייצאו ממנו טיסות רק ליעדים קרובים. שתי חברות אמריקאיות וחברה צרפתית כבר הביעו רצון להקים את נמל התעופה החדש, שעלות הקמתו תסתכם במיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully