וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלאמי משעה ירי הקסאמים

9.4.2006 / 14:16

מנגד, אמרו בזרוע המדינית של הארגון, שההתקפות יוחרפו. נהג מונית פלסטיני נהרג הבוקר בהפגזות צה"ל ברצועה

(צילום וידאו: רויטרס)

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הודיעה בצהריים כי היא משעה למשך שבוע את ירי רקטות הקסאם מרצועת עזה לישראל, בניסיון להביא לסיום ההפגזות הנמשכות של צה"ל על צפון הרצועה. דובר של הארגון בעזה ציין כי ירי הקסאם יימשך אם ההפגזה הישראלית, שנועדה להרתיע את יורי הרקטות, לא תיפסק. פעילי הג'יהאד מעורבים בירי הרקטות בתקופה האחרונה, אך לא ברור מה תוקף ההודעה לגבי יורי הרקטות מהפתח או מוועדות ההתנגדות העממיות, הנתמכות על ידי החמאס.

לעומת זאת, גורמים בזרוע המדינית של הג'יהאד האיסלאמי הודיעו כי אין בכוונת הארגון להפסיק את ירי הקסאם. חאדר חביב, בכיר של הארגון בעזה, אמר היום שהארגון מתכוון "להגביר את התקפותיו על הישות הציונית בכל האמצעים, וללמד את ממשלת תל אביב לקח שלא יישכח". דובר של הארגון בעזה, אבו עבדוללה, אמר שהארגון יירה רקטות קסאם וקטיושות, המסוגלות לפגוע באשקלון ובמתקני התשתית שבסמוך לה.

"לא תהיה הפסקת אש עם (כוחות) הכיבוש כל עוד קיימת מלחמה גלויה", אמר אבו עבדוללה, והוסיף כי "תהיה תגובה מיידית" להתקפות ישראל בסוף השבוע. לדברי עבדוללה, הג'יהאד האיסלאמי וסיעות של הפתח הסכימו לשתף פעולה, בעוד שהחמאס לא ייטול חלק בפעילות המשותפת.

בתוך כך נמשך גם היום הירי הארטילרי האינטנסיבי של צה"ל, בין היתר מסוללה חדשה שהוצבה בסוף השבוע סמוך לניר יצחק. מהירי נהרג הבוקר פלסטיני ושבעה נפצעו, בהם שניים באורח קשה.

ההרוג, יאסר אבו ג'ראד, הוא נהג מונית שהוביל אנשי ביטחון פלסטינים לעמדותיהם. הוא נפגע מפגז שנחת סמוך לעמדה של מנגנון הביטחון הלאומי בעיירה בית חנון. במהלך הלילה מתו מפצעיהם שני פלסטינים שנפצעו בתקיפת צה"ל אמש ליד חאן יונס. בכך עולה מספר ההרוגים בתקרית לשמונה, ומספר ההרוגים הפלסטינים מאש צה"ל ב-48 השעות ל-16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully