וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד באפריל: חייך, אכלת אותה

1.4.2006 / 10:05

מקור המנהג של 1 באפריל לא ידוע, אך הוא היה קיים כבר במאה ה-17. עם זאת, כל מה שתראו היום בוואלה! חדשות, הוא אמיתי לגמרי

1 באפריל הוא יום הכזבים הבינלאומי. באנגלית הוא קרוי April Fool (שוטה של אפריל), ובצרפתית poisson d'avril (דג של אפריל).

מקורו של המנהג אינו ידוע. בבריטניה החלו לציין מועד זה בהקף נרחב בתחילת המאה ה-18, אם כי אזכור ראשון שלו בכתב מופיע בשנת 1686, וככל הנראה המנהג הגיע לבריטניה מגרמניה באמצע המאה ה-17. יש המייחסים את מקור המנהג דווקא לצרפתים במעבר בין לוח השנה של צ'ארלס התשיעי ללוח השנה הגרגוריאני - שבו אנו משתמשים עד היום. בעבר, 1 באפריל נחשב לתחילת השנה בלוח השנה של צ'ארלס התשיעי והיות וחלק מהאנשים סרבו לשתף פעולה ולעבור ללוח השנה החדש החלו להתלוצץ עליהם והמנהג הוטמע גם על ידי גורמים ממשלתיים.

ב-1 באפריל 1981 הודיעו בחדשות הבוקר של "קול ישראל" כי נפסל תוארה של מכבי תל אביב בכדורסל כאלופת אירופה הטריה, משום שקהל האוהדים שנכח באולם פרץ למגרש כשנייה אחת לפני תום המשחק ולכן לא נסתיים משחק זה במועדו הרשמי, ולפי חוקת הכדורסל יש לקיים משחק חוזר.

בשבדיה ב-1962, הורה המומחה הטכני של הטלויזיה השבדית לכל מי שרוצה לראות טלויזיה בצבע, לגרוב גרב ניילון על הטלויזיה, על מנת להפוך מיידית את המרקע השחור-לבן, למרקע צבעוני.

ב-1992, פורסמה בתכנית רדיו תכניתו של נשיא ארה"ב לשעבר, ריצ'רד ניקסון, להתמודד מחדש לנשיאות. הקמפיין היה תחת הכותרת "לא עשיתי דבר רע, ולא אעשה זאת שוב". הדברים מתייחסים לפרשת [[ווטרגייט]]. את ניקסון חיקה אז הקומיקאי ריץ' ליטל.

מתיחה מפורסמת אחרת, היא מתיחה שבוצעה באלבאמה בארה"ב, בה שונה הערך של הקבוע המתמטי "פאי", העומד על 3.14. הקבוע שונה לצורך ה-1 באפריל למספר התנכ"י 3.0.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully