וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובאו למנוחות 2 מהרוגי הפיגוע בקדומים

31.3.2006 / 12:25

רעות פלדמן בת 20 הובאה למנוחות בהרצליה. שקד לסקר בן 16 נטמן בקדומים. הלוויית רפי והלנה הלוי תערך ביום א' בקדומים

ארבעה ישראלים נהרגו אמש בפיצוץ מכונית ממולכדת בכניסה להתנחלות קדומים שבשומרון. ההרוגים הם רפי והלנה הלוי, בני 60 מקדומים, רעות פלדמן, בת 20 מהרצליה שביצעה שירות לאומי ביישוב ושקד לסקר, בן 16 מקדומים. פלדמן הובאה למנוחות בעירה ולסקר נטמן בבית העלמין בקדומים. הלווית בני הזוג הלוי תערך ביום ראשון בקדומים.

המחבל, אחמד משארקה בן 24 שהתגורר בשנה האחרונה בכפר סמוך לקדומים, עלה לטרמפיאדה באזור קרני שומרון, כשהוא מחופש ליהודי. בני הזוג אספו אותו, יחד עם טרמפיסטים נוספים, בדרכם לביתם בהתנחלות הסמוכה קדומים.

הזרוע הצבאית של הפתח, [[גדודי חללי אל-אקצה]], פירסמה הודעה ובה קיבלה על עצמה אחריות לפיגוע. הבוקר פשט צה"ל על ביתו של המחבל, ועצר את אחיו. בקול ישראל דווח, כי המחבל שוחרר לפני כמה שבועות מידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

יו"ר הרשות, אבו מאזן, גינה את הפיגוע ואמר, כי "מעשים אלה אינם מקובלים על הרשות".

בתוך כך החמיר הבוקר צה"ל את הסגר על שכם ואת הגבלות המעבר בין צפון הגדה לדרומה, בעקבות הפיגוע אמש. בקול ישראל דווח, כי ייאסר מעבר של פלסטינים בני 15 עד 32 במחסומים בחווארה ובבית איבא, שמדרום לשכם. החיילים הונחו לערוך בידוק גופני מלא לכל פלסטיני העובר בהם.

רפי ואילנה הותירו אחריהם 4 ילדים

רפי ואילנה הלוי הותירו אחריהם ארבעה ילדים: גלעד, נטע נעמה ועודד. רפי היה רכז הביטחון השוטף בהתנחלות ולאחרונה עבד במטע הזיתים במקום. חבריו סיפרו כי התנגד לפגיעה בעצי הזית של הפלסטינים, והניס לא אחת צעירים שניסו לעשות זאת. אילנה ניהלה את המועדונית בקדומים. לבני הזוג לוי יש משפחה רחבה בקדומים, והלוויתם תתקיים בהתנחלות ביום ראשון, מכיוון שאחותה היחידה של אילנה צריכה להגיע מברזיל.

דניאלה וייס, ראש מועצת קדומים, האשימה בפיגוע את "תהליך הנסיגות, ההתנתקות וההתקפלות מעודד את הטרור ואת הטרוריסטים". וייס אמרה ל"הארץ", כי "כל דיבור על נסיגה ופינוי נוספים מעודד את ראשי הטרור ואת מבצעיו לתכנן ולהוציא אל הפועל פיגועים נוספים. הם אומרים זאת בגלוי, מדברים על כך אבל אצלנו אוטמים אוזניים מלשמוע".

תושבת קדומים, עשהאל סגל, סיפרה כי בנה עמד בתחנת הסעות של קרני שומרון וראה את המחבל שעורר את חשדו. לדבריה, הוא התקשר למוקד הביטחון בקדומים והדיע על כך. אחד מאנשי הביטחון נשלח למקום אבל המחבל כבר עלה על המכונית שאספה אותו.

מרדכי אשר, יו"ר ועדת הביטחון של היישוב קדומים אמר אמש לוואלה! חדשות כי "מדובר במחבל שהתחזה לטרמפיסט ועלה על רכב באזור ואז פוצץ את עצמו וגרם לפגיעות גדולות בנפש". "מההדף של הפיצוץ עפו חלקי רכב וחלקים נוספים למרחק של 50 מטר מהמכונית לכל הכיוונים", אמר אשר, "זה היה מחזה מזעזע. כל החלק העליון של המכונית היה מעוך ושרוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully