וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

57% הצביעו עד כה בבחירות

28.3.2006 / 20:27

שיעור ההצבעה נכון לשעה 20:00 הוא הנמוך ביותר אי פעם. בבחירות הקודמות עמד שיעור ההצבעה בשעה זו על 62.8%

נכון לשעה 20:00 עמד שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-17 על 57%: השיעור הנמוך ביותר אי פעם. בבחירות הקודמות, ב-2003, שיעור ההצבעה באותה השעה היה 62.8%.

הערב הסתיימה ההצבעה בקלפיות שהוצבו ב-26 בתי סוהר של שירות בתי הסוהר. מתוך 7,000 בעלי זכות בחירה שהיו ברשותם אמצעי זיהוי, הצביעו 70%. בשנים הקודמות עמד שיעור ההצבעה על 90%.

במערכת הפוליטית, ובמיוחד במפלגות הגדולות, חוששים משיעור ההצבעה הנמוך. על פי סקר "הארץ-חדשות ערוץ 10" האחרון, שפורסם שלשום, 34% מבעלי זכות הבחירה אינם מתכוונים להצביע.

ההערכה היא, ששיעור הצבעה נמוך יפגע בעיקר בשתי המפלגות המובילות - קדימה והעבודה. אף שכל הסקרים שנערכו באחרונה צופים ניצחון לקדימה, במערכת הפוליטית שוררת בימים האחרונים אי-ודאות רבה - הן בגלל שיעור ההצבעה המסתמן והן בגלל מספרם הרב של הקולות "הצפים" (כ-28 מנדטים על פי סקר "הארץ-ערוץ 10" האחרון).

זיופים, איומים והתפרעויות

עשרות אירועים חריגים נרשמו במהלך היום ברחבי הארץ.

שני אירועים בולטים אירעו בירושלים ובאום אל-פחם. אלמונים הניחו תיק ובו חוטי חשמל בשדרות הרצל בירושלים. חבלן של המשטרה פתח את התיק, ומצא בתוכו פתק בו נרשם "ברוך מרזל".

בוואדי ערה נעצר אוטובוס ובו כ-45 בני אדם, שטענו כי הם משקיפים של ועדת הבחירות בדרכם לנצרת, אך לא הציגו תעודות משקיף. במשטרה מעריכים, כי הם פעילי ימין שהיו בדרכם ליישובים ערביים בצפון.

שני תושבי ירושלים ותושב חיפה התלוננו, כי בעת שניגשו להצביע, נמסר להם כי אדם אחר הצביע בשמם. במשטרה מעריכים שנעשה שימוש בתעודות מזוייפות.

תושב רהט שהגיע להצביע עם תעודת זהות שאינה שלו עוכב לחקירה. תושבת המקום שהגיע לקלפי זוהתה על ידי מזכיר הקלפי כמי שהצביעה פעמיים. היא נמלטה ולא אותרה.

בקלפי בשכונת מאה שערים בירושלים התפרעו עשרות חרדים. המשטרה עיכבה לחקירה שלושה מתפרעים. בשכונת נווה יעקב, שבצפון העיר, השתוללו שני גברים בכניסה לקלפי. אחד מהם איים לרצוח פעיל של מפלגת קדימה. שוטרים עצרו את אחד המתפרעים.

8,280 קלפיות

הבחירות לכנסת ה-17 נפתחו הבוקר בשעה 7:00. 5 מיליון ו-14 אלף בעלי זכות בחירה יכולים לממש את זכותם ב-8,280 קלפיות, מהן 1,336 נגישות לנכים. מספר בעלי זכות הבחירה גדול ב-200 אלף מזה של בחירות 2003.

ההצבעה תימשך עד 22:00 בקלפיות הגדולות, ועד 20:00 בערב בקלפיות קטנות, שגם נפתחו מעט מאוחר יותר - ב-8:00 בבוקר.

199 קלפיות הוצבו בבתי חולים ברחבי הארץ, עבור החולים והצוות הרפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully