וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל נהרג ברצועה כשניסה להניח מטען חבלה

13.7.2001 / 11:58

טנק של צה"ל הבחין בו, הוא ניסה להשליך לעברו רימון, אך נורה למוות; לווייתו של יחזקאל מועלם, שמת בלילה מירי של פלסטינים מתקיימת עתה; הפלסטינים: יותר מ-60 מאנשינו נפצעו היום

מחבל נהרג בצהריים ברצועת עזה מירי של טנק ישראלי, לאחר שהכין מטען חבלה ליד ניסנית. קצין הביטחון של היישוב הבחין בפלסטינית שנעה ליד הגדר בצורה חשודה. הוא הזעיק את הצבא שנתקל במחבל שעסק בהנחת המטען. המחבל ניסה להשליך לעבר הטנק רימון רסס, נורה על ידי החיילים ונהרג.

נדב שרגאי, ברוך קרא, עמוס הראל והסוכנויות מוסיפים:

לווייתו של יחזקאל מועלם, תושב חברון, בן 49, תתקיים היום בשעות הצהריים. מועלם מת הלילה מפצעיו לאחר שנפגע אמש אנושות מירי בגבעת החרסינה בחברון. 2 ישראלים נוספים נפצעו בתקרית, האחד בינוני והשני קל. טנקים של צה"ל ירו הלילה 15 פגזים לעבר שכונות פלסטיניות בעיר. מועלם היה חבר מועצת קריית ארבע ולווייתו תתקים היום בשעות הצהריים.

בחברון התנהלו חילופי אש ועימותים בין מתנחלים, פלסטינים וחיילי צה"ל מאז יום רביעי בלילה. ממקורות פלסטינים נמסר, כי לפחות תשעה פלסטינים נפצעו בעימותים. מצבו של אחד הפצועים, חאמד קפישה בן 28, קשה. כן דווח כי ילד יהודי שבר את ידו.

אתמול בצהריים קיימו המתנחלים בקרית ארבע צעדת מחאה בעקבות פיגוע הירי שבו נפצע תושב הקריה אנושות מירי פלסטינים. היריות נורו ממכונית פלסטינית לג'יפ של צה"ל, אך החטיאו את הג'יפ ופגעו בישראלי שנסע במכוניתו ובמוסך סמוך של פלסטיני. שני ערבים נפצעו קל. לאחר הפיגוע ניפצו המתנחלים שמשת מכונית פלסטינית באזור מערת המכפלה, והנהג נפצע קל מרסיסים.

בתהלוכה היו גילויי אלימות רבים. אחד המתנחלים בתהלוכה נתפס שעה שירה על בית פלסטיני. שתי צעירות נעצרו בחשד שניסו להצית שדות של פלסטינים. במהלך התהלוכה יידו פלסטינים אבנים לעבר המתנחלים, ונהדפו בידי המשטרה. כן ניפצו המתנחלים דודי שמש ושמשות מכוניות, עקרו מטעים ושרפו שדות. פעולות אלימות דומות היו גם באזור שכם, אך מרביתן התמקדו בחברון. מתנחלים יידו אבנים לעבר מכוניות של פלסטינים ממכוניות נוסעות ומצדי דרכים. בתקרית אחרת התלונן צלם של סוכנות הידיעות "רויטרס" בשטחים כי מתנחלים מברכה רגמו את מכוניתו באבנים וניפצו בה שמשות.

הוועד לביטחון בכבישים קיבל אחריות להכאת ערבים

קטין פלסטיני הותקף בחברון במוט ברזל על ידי צעירה ישראלית, בת 21. הקטין נזקק לטיפול רפואי, שכלל תפרים בראשו. הצעירה, תושבת היישוב היהודי בחברון, נעצרה מאוחר יותר על ידי משטרת חברון, ולא שיתפה פעולה עם חוקריה.

גם בעיר העתיקה שבירושלים המזרחית תקפו אנשי ימין קיצוני עוברי אורח ובעלי חנויות פלסטינים. משטרת ירושלים עיכבה לחקירה שישה פעילי ימין קיצוני, החשודים שהשתתפו בתקיפה. ממקורות פלסטינים נמסר, כי שני פלסטינים, תושבי חברון, נעצרו בידי חיילי צה"ל.

הוועד לביטחון בכבישים מייסודה של תנועת כך בקרית ארבע, קיבל עליו אחריות להצתת 43 מכוניות, ליידוי אבנים על עשרות כלי רכב, ולהכאת ארבעה ערבים שנזקקו לטיפול רפואי.

בפיגוע ירי נוסף שהיה אתמול בבוקר באזור שכם נפצעו זוג הורים, ארז ואילנית שמואליאן, ובנם התינוק, אלישע. הם נפגעו מירי על מכוניתם, בכביש העולה להתנחלות ברכה שבאזור שכם. האב נפגע בינוני ואשתו ובנו נפצעו קל. בתגובה לפיגוע השתלט צה"ל על גבעה סמוכה בשטח אי וירה פגזי טנקים לשתי מפקדות מודיעין פלסטיני בעיר.

בהפגזה נהרג שוטר פלסטיני, מוחמד אבו-פיאד בן 22. בחילופי האש שהתפתחו במקום נפצעו, לפי מקורות פלסטינים, שישה שוטרים נוספים וילד בן 12, וניזוקו בתי מגורים סמוכים. ראש הממשלה אריאל שרון, המבקר באיטליה, קיבל דיווח על התקרית בשכם והביע שביעות רצון מהתגובה המהירה של צה"ל ומתוצאותיה.

העימותים בחברון נמשכים גם היום, ולטענת הפלסטינים נרשמו שם מעל 60 פצועים. מבין הפצועים, שניים במצב קשה ושלושה מכוח 17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully